گامی برای ارتقای سلامت جامعه؛ حمایت از 35 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تفاهم نامه همکاری میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی منعقد شد.

گامی برای ارتقای سلامت جامعه؛ حمایت از 35 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این تفاهم نامه به امضای ایمان افتخاری رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و رضا غفارزادگان رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی رسید.

موضوع این تفاهم نامه همکاری در زمینه اجرای 10 طرح تحقیقاتی پسادکتری، 10 طرح تحقیاتی رساله دکتری و 15 طرح پژوهشی در راستای اولویت های تحقیقاتی اعلام شده دو طرف و مقررات و سیاست های حمایتی صندوق و ایجاد لینک پورتال های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام است.

در این مراسم ایمان افتخاری رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی خاطرنشان کرد: توجه به پژوهش به خصوص بخشی که به سلامت مردم و جامعه گره می خورد همیشه جزئی از اولویت هایی مورد توجه و با اهمیت در صندوق هست.

وی ادامه داد: بحث سلامت جامعه و خصوصاً داروهای گیاهی که ریشه در سنت و دین ما دارد از اهمیت ویژه ای برخودار است که امیداوریم با همکاری با مراکز علمی بتوانیم این سنت را به پشتوانه های علمی توسعه بدهیم تا در فراسوی آن برخی از مسائل احاد جامعه کمتر شود.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به تشریح فعالیت صندوق پرداخت و گفت: معمولاً برنامه های صندوق در تفاهم و تعامل با مجموعه های پژوهشی کشور به این شکل است که در سه قالب برنامه های مشترک و حمایت هایی تعریف می شود تا پژوهشگران بتوانند از آن استفاده کنند.

در ادامه رضا غفارزادگان رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهادانشگاهی با اشاره جایگاه و اهمیت موضوع سلامت، گفت: نگاه ما در پژوهشکده به سمت فناوری و صنعت است و در تلاش هستیم موضوعاتی را انتخاب کنیم که هم مساله محور باشد و هم بتوانیم حلقه واسط بین دانش، فناوری و صنعت باشیم

وی همچنین خاطرنشان کرد: ارتباط بین دانش صنعت یکی از رویکردهای اصلی جهاد در حوزه پژوهش بوده که خوشبختانه پژوهشکده توانسته چنین امری را تحقق ببخشد؛ از این رو تفاهم نامه ای که امروز امضا می شود فرصت خوبی است تا حمایت های صندوق این کار را تسریع ببخشد.

/

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11927

به "گامی برای ارتقای سلامت جامعه؛ حمایت از 35 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گامی برای ارتقای سلامت جامعه؛ حمایت از 35 طرح تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید