کاظم جلالی: حجم تجارت ایران با اتحادیه اوراسیا 2.5 میلیارد دلار شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سفیر ایران در روسیه بیان کرد: پس از هفت ماه از اجرای موافقتنامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا، حجم تجارت خارجی ایران با این اتحادیه به بیش از دو میلیارد و 417 میلیون دلار رسیده است.

کاظم جلالی: حجم تجارت ایران با اتحادیه اوراسیا 2.5 میلیارد دلار شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاظم جلالی در نخستین کار گروه مشترک تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا که با حضور مسئولین سازمان توسعه تجارت و گمرک دو کشور و رئیس روس هیات کمیسیون اقتصادی اورآسیا به صورت وبینار برگزار گردید این مطلب را اعلام کرد.

سفیر ایران اضافه کرد: از این میزان 72 درصد تجارت با اوراسیا سهم واردات ایران از کشورهای عضو اتحادیه و 28 درصد از آن سهم صادرات ایرانی بوده است.

جلالی در ادامه به نقش ائتلاف های منطقه ای و گسترش روابط اقتصادی با همسایگان اشاره نمود و پیگیری این رویه را از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش ایرنا، وی گفت: ما معتقدیم موافقتنامه امضا شده با اتحادیه اقتصادی اورآسیا توسعه روابط اقتصادی میان ایران و همسایگان را به همراه دارد و باعث صلح و آرامش بیشتر در منطقه خواهد شد.

در ادامه این جلسه مسئولین امور همکاریهای گمرکی و سیاست اقتصادی و اقتصادی اتحادیه اقتصادی اورآسیا و مسئولینی از کشورهای عضو اتحادیه فرایند اجرایی شدن این موافقتنامه در زمینه های مختلف بهداشتی ، قرنطینه و دیگر مسائل مرتبط با توسعه تجارت را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5727

به "کاظم جلالی: حجم تجارت ایران با اتحادیه اوراسیا 2.5 میلیارد دلار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاظم جلالی: حجم تجارت ایران با اتحادیه اوراسیا 2.5 میلیارد دلار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید