هوشمندسازی 20درصد از خدمات در بستر پنجره ملی خدمات دولت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز صبح در نشست مشترک با ذبیح اله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فعالیت های در دست اقدام، از برنامه برای هوشمند شدن 20 درصد از خدمات ارائه شده در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ایجاد 20 میلیون پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها تا خاتمه دولت و دستاوردهای به دست آمده در پلتفرم های بومی گفت.

هوشمندسازی 20درصد از خدمات در بستر پنجره ملی خدمات دولت

زارع پوربا اشاره به راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در سال گذشته گفت: خوشبختانه به همت همکارانم در سازمان فناوری اطلاعات و پشتیبانی و همراهی سازمان امور استخدامی، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در سال گذشته راه اندازی شد و تا الان بیش از 97 درصد از دستگاه های اجرایی به آن پیوسته اند و بیش از سه هزار خدمت در بستر آن به مردم ارائه می نمایند.

وی با اشاره به نقش راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد، اضافه کرد: وقتی خدمات به صورت تجمیع شده و فقط با یک بار احراز هویت در اختیار کاربران قرار می گیرد، مردم می توانند به صورت غیرحضوری و با دقت و کیفیت بالاتری خدمات مورد احتیاج خود را در هر ساعت از شبانه روزی و بدون مراجعه حضوری دریافت نمایند.

زارع پور از برنامه این وزارتخانه برای هوشمند سازی حداقل 20 درصد از خدمات ارائه شده در بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در امسال اطلاع داد و توضیح داد: امسال قرار است بخشی از خدمات در دسترس مردم به صورت هوشمند یعنی بدون احتیاج به ارائه مدرک و با انجام اتوماتیک استعلامات، خدمات در اختیار کاربران قرار بگیرد.

زارع پور بعلاوه از افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از فراوری ناخالص ملی به 7.5 درصد اطلاع داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این سهم تا سرانجام دولت به 10 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه از برنامه های مهم دولت سیزدهم ایجاد دسترسی های سریع و پایدار برای توسعه کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم این حوزه از فراوری ناخالص ملی است، اضافه کرد: البته در حوزه ارتباطات ثابت، کشور با عقب ماندگی های جدی روبروست، توضیح داد: انباشت این عقب ماندگی باعث شده تا بار زیادی از ترافیک مصرفی مردم به سمت شبکه همراه سوق پیدا کند که در نتیجه کاهش کیفیت شبکه همراه را بدنبال داشته است. از همین رو در برنامه ریزی گسترده ای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در دست اجرا نهاده شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در طرح موسوم به FTTx تا سرانجام کار دولت سیزدهم، 20 میلیون فیبرنوری منازل و کسب و کارها ایجاد می گردد، اظهار داشت: با احداث فیبرنوری در همه شهرهای کشور، زیرساخت بسیار مناسبی در دسترس کاربران، فعالان کسب و کار، متخصصان و نخبگان قرار می گیرد تا این امکان فراهم گردد تا مطابق برنامه هفتم توسعه سهم اقتصاد دیجیتال از 7.5 درصد فراوری ناخالص ملی به 15 درصد برسد.

زارع پور با بیان اینکه با تکمیل طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها، بار ترافیکی بخش ارتباطات همراه نیز کاهش یافته و شاهد افزایش محسوس کیفیت آن خواهیم بود، گفت: بعلاوه با اتصال BTS های تلفن همراه به وسیله فیبرنوری زمینه افزایش کیفیت و پایداری شبکه همراه را نیز فراهم خواهد نمود.

وی بعلاوه با اشاره به محدودیت ایجاد شده برای تعدادی از پلتفرم های آمریکایی از سوی مراجع ذیصلاح، اضافه کرد: وزارت ارتباطات بر اساس وظیفه ذاتی خود تمام کوشش خود را می نماید تا بسترهای مناسب برای برطرف احتیاج مردم فراهم باشد که از این رو با کوشش و مجاهدت متخصصان داخلی و حمایت این وزارتخانه پلتفرم های بومی توانستند دستاوردهای قابل توجهی را بدست بیاورند به گونه ای که امروز با پذیرایی از میلیون ها ایرانی، جوابگوی احتیاج آنها هستند.

ذبیح اله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت امنیت شبکه ملی اطلاعات، پیشرفت صورت گرفته در فرایند احداث شبکه ملی اطلاعات را در دولت سیزدهم قابل توجه برآورد کردند.

وی اضافه کرد: امروز همه به اهمیت فناوری اطلاعات پی برده اند، اضافه کرد: در مقابل پدیده هایی ناشی از فناوری اطلاعات در جامعه نمی توان مقاومت کرد و تأثیرات آن را نمی توان نادیده گرفت.

خدائیان با تمجید از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در وزارت ارتباطات در دوره اخیر، بر ضرورت تبیین موضوعات و فعالیت های صورت گرفته تاکید نمود و اطلاع رسانی از کوششی که در این وزارتخانه برای توسعه خدمات مورد احتیاج مردم را ضروری دانست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از حجم پیامک های تبلیغاتی ارسالی برای مشترکان، از وزیر ارتباطات خواست تا در این مورد اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، اضافه کرد: وقتی که خدمات قرار است غیرحضوری گردد و به صورت هوشمند ارائه گردد دیگر نظارت سنتی امکان پذیر نیست و نظارت نیز باید الکترونیکی و هوشمند گردد.

خدائیان، فناوری اطلاعات را یکی از راهکارهای قابل اهمیت برای کوچک شدن دولت برشمرد و اظهار کرد: اگر بخواهیم با فساد مبارزه کنیم و کار مردم را تسهیل و آن را سرعت و دقت را افزایش دهیم راهی جز حرکت به سمت فناوری اطلاعات نداریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 27584

به "هوشمندسازی 20درصد از خدمات در بستر پنجره ملی خدمات دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمندسازی 20درصد از خدمات در بستر پنجره ملی خدمات دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید