در فراوری واگن های باری هیچ وابستگی به خارج نخواهیم داشت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر راه در مراسم رونمایی از طرح های فناورانه صنعت ریلی کشور گفت: امروز جشن خودکفایی فراوری واگن باری در کشور را برگزار کردیم.

در فراوری واگن های باری هیچ وابستگی به خارج نخواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمد اسلامی در مراسم رونمایی از طرح داخلی سازی سیستم ترمز و چرخ واگن های باری گفت: امروز توجه به ظرفیت ها و استعداد ها به توانمندی های داخلی در صنعت ریلی کشور به یک حرکت پویا و فعال تبدیل شده است و با افتخار باید اعلام کنیم از امروز در فراوری واگن های باری هیچ وابستگی به خارج نخواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انعقاد قرارداد خرید طرح های فناورانه صنعت ریلی کشور گفت: امروز ما باید به بازار های دیگر هم فکر کنیم و محدود به جغرافیای خومان نباشیم و این میسر نمی گردد مگر با افزایش کیفیت.

وی اضافه کرد: موضوع مهم دیگری که در راه آهن مطرح است این است که در این صنعت رقابت ملی ایجاد شده است و شرکت های گوناگونی می شناسیم که روی چرخ کار می نماید و شرکتی که امروز به مرحله قرارداد رسیده، زحمت بیشتری کشیده است.

رونمایی از فراوریات فناورانه صنعت ریلی

در مراسمی ار فناوری چرخ منو بلوک و سیستم ترمز پنوماتیک واگن های باری رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید همچنین نخستین قرارداد های تجاری در زمینه فراوری چرخ منو بلوک و سیستم ترمز پنوماتیک منعقد شد.

در این مراسم از سامانه جامع رونق و جهش فراوری صنعت ریلی نیز رونمایی شد؛ هدف از راه اندازی این سامانه حمایت از فراوریات صنعت ریلی ساخت داخل و کاهش وابستگی به خارج اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8797

به "در فراوری واگن های باری هیچ وابستگی به خارج نخواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در فراوری واگن های باری هیچ وابستگی به خارج نخواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید