در تولید فولاد و سایر مصالح ساختمانی خودکفا هستیم

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/اصفهان مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: انتظار نیست کشوری که در تولید فولاد و سیمان و سایر مصالح ساختمانی خودکفا است و هیچ وابستگی به خارج ندارد در بخش ساختمان مسئله ای داشته باشد.

در تولید فولاد و سایر مصالح ساختمانی خودکفا هستیم

منصور یزدی زاده در حاشیه بازدید از غرفه های نمایشگاه متالکس 2021 اظهار کرد: ذوب آهن اصفهان به واسطه نیروی انسانی متخصص، متعهد و تجربه کاری ارزشمند در جهت بالندگی خوش درخشیده است و قدم در جهتی گذاشته که دیگران به سختی می توانند به آن ورود کنند و یا توانش را ندارند. مصداق شاخص این جمله تولید ریل در ذوب آهن اصفهان است که به نام دروازه ورود به تولید محصولات صنعتی و دارای ارزش اضافه کرده بالا محسوب می شود.

وی افزود: تولید آرک TH36، میلگردآلیاژی، ریل UIC54 و ... هم از جمله دستاوردهای اخیر این شرکت مادر صنعتی به تعداد می فرایند و حاصل کوشش و کوشش شبانه روزی کارکنان این شرکت سبب شده ذوب آهن اصفهان مصمم تر از گذشته در جهت رشد بالندگی حرکت کند و به سهم خودش در اقتصاد کشور نقش آفرین باشد.

به گزارش خبرنگاران، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان شرح داد: ریل در ذوب آهن اصفهان بر اساس نیاز خطوط کشور تولید می شود و هم اکنون این تولید فراتر از نیاز کشور است، بنابراین بازاریابی آن برای صادرات به کشورهای دیگر در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه برنامه دولت برای احداث یک میلیون واحد مسکونی اقدام بسیار ارزشمندی است زیرا مسکن همواره از جمله دغدغه های هموطنان است، خاطر نشان کرد: انتظار نیست کشوری که در تولید فولاد و سیمان و سایر مصالح ساختمانی خودکفا است و هیچ وابستگی به خارج ندارد در بخش ساختمان مسئله ای داشته باشد. در این خصوص می توان یک اتاق فکر در بدنه دولت ایجاد کرد و تمام دست اندرکاران این بخش در آن حضور فعال داشته باشند تا موانع پیش روی این طرح از طریق تولیدکنندگان بررسی شده و برطرف شود. در این زمینه به یک وحدت بین بخش ها نیاز داریم.

یزدی زاده در پاسخ به این سوال که قیمت گذاری دستوری چه تاثیری بر فرایند احداث یک میلیون واحد مسکونی دارد، گفت: قیمت گذاری دستوری فولاد یک سنگ بزرگ پیش پای تولیدکنندگان این محصول ارزش آفرین در داخل و خارج از کشور است، بنابراین نیاز است قبل از هرگونه تصمیم گیری برای صنعت فولاد در اتاق فکری که نام شد همه صحبت ها شنیده شود و سپس تصمیم گیری کنند زیرا با قیمت گذاری دستوری تولید نمی تواند دوام زیادی داشته باشد و اهداف بخش مسکن محقق نمی شود.

وی گفت: قیمت ها در کدال کاملاً مشخص است و عرضه و تقاضا به صورت اتوماتیک قیمت محصولات را مشخص می کند. هیچ گونه محدودیتی در تولید فولاد وجود ندارد و مازاد عرضه داریم، بنابراین بهترین مکاهمم برای قیمت فولاد همان مکاهمم عرضه و تقاضا است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 14505

به "در تولید فولاد و سایر مصالح ساختمانی خودکفا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تولید فولاد و سایر مصالح ساختمانی خودکفا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید