خبرنگاران ناظر بهداشت جهانی: جهان برای بیماری همه گیری بعدی آماده نیست

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران- خبرنگاران- هیات نظارت بر آمادگی دنیای که به عنوان نهاد ناظر بهداشت دنیای به حساب می آید روز دوشنبه خاطرنشان کرد: دنیا که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می نماید، برای بیماری همه گیری بعدی آماده نیست.

خبرنگاران ناظر بهداشت جهانی: جهان برای بیماری همه گیری بعدی آماده نیست

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری فرانسه، هیات نظارت بر آمادگی دنیای (GPMB) که یک نهاد مستقل و ایجاد شده توسط سازمان بهداشت دنیای و بانک دنیای است در گزارش اخیر خود اعلام نمود، همه گیری ویروس کرونا نشان داد که آمادگی دنیا برای مقابله با چنین بلایایی بسیار کاهش یافته است.

این گزارش می افزاید، دنیا در شیوع همه گیری کرونا با آزمایش سختی از آمادگی روبرو است.

براساس این گزارش، بی توجهی به تجربه های کووید 19 یا عمل نکردن به آن، به معنای آن است که همه گیری بعدی بسیار آسیب زننده خواهد بود.

گرو هارلم بروندلند رییس هیت نظارت بر آمادگی دنیای و دبیرکل پیشین سازمان دنیای بهداشت در زمان ارائه این گزارش تاکید نمود که این نهاد یک سال پیش هشدار داده بود که دنیا برای بیماری همه گیری آماده نیست.

وی گفت: به طرز غم انگیز و فاجعه باری شاهد ترس (از بیماری همه گیری بعدی) هستیم.

به گفته بروندلند، تاثیر همه گیری بیماری کووید 19 بدتر از آن چیزی است که ما پیشی بینی نموده بودیم، اما اقداماتی که سال گذشته خواهان انجام آن بودیم هنوز اجرا نشده است.

به دنبال شیوع کرونا در 9 ماه گذشته تا کنون 29 میلیون و 264 هزار نفر در سطح دنیای به بیماری کووید 19 مبتلا شده و 929 هزار و 660 نفر جان خود را از دست داده اند.شمار بهبود یافتگان نیز 929 هزار و 660 نفر گزارش شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7186

به "خبرنگاران ناظر بهداشت جهانی: جهان برای بیماری همه گیری بعدی آماده نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ناظر بهداشت جهانی: جهان برای بیماری همه گیری بعدی آماده نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید