اسفناج و بادام چه تأثیری بر روی مغز دارند؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، افرادی که غذاهای غنی از منیزیم مانند اسفناج و بادام می خورند ممکن است مغز بزرگ تر و سالم تری داشته باشند.

اسفناج و بادام چه تأثیری بر روی مغز دارند؟

به گزارش بهداشت نیوز، رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ دار و آجیل ممکن است برترین راه برای محافظت از پیچیده ترین اندام بدن باشد.

مطالعه اخیر نشان داد افرادی که از رژیم های غذایی سرشار از منیزیم استفاده می نمایند، کوچک شدن مغز مرتبط با افزایش سن کمتری دارند. آن ها بعلاوه ضایعات ماده سفید کوچکتری داشتند که نشانه پیری مغز است. این اثرات به ویژه در زنان، (به ویژه زنان یائسه) آشکار بود.

این مطالعه که در 10 مارس در مجله اروپایی تغذیه منتشر شد، داده های سلامتی حدود 6 هزار شرکت نماینده ساکن بریتانیا را در سنین 40 تا 73 سال مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

مؤسسه ملی بهداشت به بزرگسالان توصیه می نماید که روزانه حدود 320 تا 430 میلی گرم منیزیم بخورند، اما شرکت نمایندگانی که سالم ترین مغز را داشتند، بیش از 550 میلی گرم منیزیم مصرف کردند.

اسفناج و بادام چه تأثیری بر روی مغز دارند؟

به گفته محققان، افزایش مصرف منیزیم ممکن است به اندازه قابل توجهی به سلامت مغز منجر گردد، که بعلاوه انتظار می رود به حفظ بیشتر توانایی شناختی و کاهش خطر یا تاخیر در آغاز زوال عقل یاری کند.

اما این مطالعه نو نشان می دهد که صرف پول برای مکمل های گران قیمت برای تقویت عملکرد مغز ضروری نیست و فقط خوردن اسفناج بیشتر می تواند برای دریافت فواید سلامت جسمی و روانی منیزیم کافی باشد.

منیزیم فواید سلامتی دیگری نیز دارد. دانشمندان اعلام که منیزیم با جلوگیری از انقباض کلسیم در بدن شما باعث آرامش عضلات و استراحت بهتر می گردد.

دانشمندان اعلام کردند افرادی که به منیزیم علاقه دارند بهتر است بیشتر آجیل بخورند تا مکمل. تووار گفت که بدن مواد مغذی موجود در غذا را بهتر از موادی که فراوری و در مکمل ها قرار داده می گردد، پردازش می نماید.

مکمل ها بعلاوه می توانند باعث اسهال و سایر مسائل گوارشی شوند و مقادیر بسیار زیاد منیزیم می تواند منجر به کاهش فشار خون، بی حالی، افسردگی و گیجی گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1402 بروزرسانی: 29 تیر 1402 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 27860

به "اسفناج و بادام چه تأثیری بر روی مغز دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسفناج و بادام چه تأثیری بر روی مغز دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید