9 خوراکی برای بهبود سلامتی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، دانه کتان همچنین حاوی فیتواستروژن هایی است که عملکرد قلبی عروقی را بهبود می بخشد. تحقیقات همچنین نشان داده است که دانه کتان می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

9 خوراکی برای بهبود سلامتی

نچرال نیوز 9 خوراکی برتر را که حتما باید در رژیم غذایی خود بگنجانید را معرفی کرد، این غذا ها فواید زیادی برای سلامتی دارند. بسیاری از میوه ها، سبزیجات و دانه ها به دلیل داشتن مواد مغذی عامل مهمی در سلامتی هستند. لیندا میلو از موسسه فناوری مواد غذایی لیستی از نه خوراکی فوق العاده را تهیه نموده است که می تواند برای بهبود سلامتی مورد استفاده قرار گیرند.

دانه های چیا: این دانه ها سرشار از اسید های چرب امگا 3 و منبع خوبی از کلسیم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

بذر کتان: خوراکی فوق العاده معروف دیگر، دانه کتان است که اسید های چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها و فیبر را در اختیار شما قرار می دهد. دانه کتان همچنین حاوی فیتواستروژن هایی است که عملکرد قلبی عروقی را بهبود می بخشد. تحقیقات همچنین نشان داده است که دانه کتان می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

دانه های آفتابگردان: تخمه آفتابگردان مزایای سلامتی بسیاری دارد. آن ها حاوی چربی های اشباع نشده و غیر اشباع نشده، فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان ها هستند. آن ها همچنین حاوی فیتوشیمیایی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می نمایند و حتی ممکن است با سرطان مبارزه نمایند.

دانه کدو تنبل: دانه کدو تنبل یک غذای خوشمزه و همچنین افزودنی خوشمزه برای سالاد است. می توانید آن ها را تفت داده یا آن ها را که قبلاً تفت داده شده را خریداری کنید. اما تخمه های خام سالم تر است، زیرا حاوی پروتئین، فیبر و بسیاری از مواد معدنی از جمله منیزیم، منگنز و فسفر است.

چرنیکا یا قره قاط سیاه: منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه کوچک خواص ضد پیری و ضد سرطانی دارد، فشار خون را کاهش داده و تصلب شریانی را کاهش می دهد و همچنین برای بینایی مفید است.

آسای: این میوه درختی به دلایل مختلف محبوبیت بیشتری دارد، زیرا از نظر نسبت اسید های چرب به روغن زیتون شباهت زیادی دارد و منبع بسیار خوبی از آنتوسیانین ها هستند که اثرات ضد التهابی، بهبود حافظه، تنظیم قند خون و مهار رشد سلول های سرطانی را فراهم می نمایند.

گیلاس: علاوه بر دارا بودن آنتی اکسیدان و آنتوسیانین های زیاد، گیلاس ها دارای ضد التهاب قدرتمندی هستند و نشان داده شد که در گروهی از دوچرخه سواران بعد از تمرینات شدید مصرف کنسانتره گیلاس باعث کاهش التهاب ناشی از ورزش می گردد.

توت خرس: توت خرس علاوه بر فواید بهداشتی شناخته شده برای مسائل ادراری، خواص آنتی میکروبی و ضد التهابی نیز دارد. همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها بوده و تأثیرات مفیدی بر سلامت قلب و عروق و دهان دارد.

آووکادو: محصولی فوق العاده با طعم خوب و مزایای بسیار زیادی برای سلامتی است. این سوپر میوه دارای چربی های خوب (چربی های اشباع نشده) است که می تواند به کاهش کلسترول خون و حفظ سلامت قلب یاری کند.

منبع: اسپوتنیک

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرادید
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6080

به "9 خوراکی برای بهبود سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 خوراکی برای بهبود سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید