کرونا در بچه ها عجیب وغریب و فریبنده است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کرونا در بچه ها عجیب وغریب و فریبنده است. بیشتر اوقات اصلا نشانه ای از کرونا در رئیس بخش مراقبت های ویژه بچه ها بیمارستان اکبر مشهد گفت: بچه ها دیده نمی گردد و آنها صرفا برای عمل جراحی یا مشکل دیگری مراجعه می نمایند، حتی در بخش آی سی یوی غیرکرونایی بستری می شوند ولی پس از آن کرونا در آن ها نمود پیدا می نماید.

کرونا در بچه ها عجیب وغریب و فریبنده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا خادمی اظهار کرد: روزانه حدود 6 تا 10 کودک را با عنوان بیمار کرونایی در بیمارستان اکبر بستری می کنیم و بچه های نیز هستند که با بیماری های دیگری در بیمارستان بستری شده یا به طور مثال به علت نبود زمان قبل عمل بیمار، در حین یا بعد عمل جراحی از آن ها تست گرفته شده و جواب آن مثبت بوده است.

این پزشک اطفال ادامه داد: ما در این بیمارستان دو بخش داریم؛ یک بخش برای بچه ها کرونایی که بدحال نیستند و بخش دیگر آی سی یوی کرونا است که در آن بچه ها شرایط نگران نماینده ای داشته و تحت مراقبت ویژه قراردارند. این بچه ها اغلب به سندروم MIS-C (سندروم التهابی چندگانه در بچه ها) مبتلا هستند که در آن کودک با شوک و درگیری های قلبی، کلیوی و کبدی روبرو بوده و این موضوع در ارتباط مستقیم با کروناست؛ حتی اگر تست آن ها منفی باشد.

وی اضافه نمود: خوشبختانه بیشتر بچه ها بهبود می یابند اما آنها احتیاج به مراقبت بیشتر، داروها و درمان پیشرفته دارند و با دقت تمام باید شرایط آن ها کنترل گردد. بیمارستان اکبر مرکز بچه ها کرونایی در استان است و به جز مشهد، از شهرستان ها هم بچه ها کرونایی به این بیمارستان منتقل می شوند و تخت ها نسبتا پر هستند.

کاهش سن بچه ها مبتلا به کرونا/ متوسط سن بچه ها مبتلا 5 تا10 سال است

خادمی اعلام کرد: متوسط سن بچه های که درگیر کرونا می شوند به تدیج درحال کاهش است و درحال حاضر سن آن ها بین 5 تا10 سال است. برخلاف بزرگسالان که علائم تنفسی دارند، بیشتربچه ها با شوک همراه با سندروم MIS-C (سندروم التهابی چندگانه در بچه ها) به بیمارستان مراجعه می نمایند ولی برخی از آن ها نیز با علائم خفیف مثل تب و تنگی نفس و اسهال واستفراغ در بخش بیماران کرونایی تحت مراقبت هستند که بیشتر آن ها بهبود می یابند اما آمار مرگ ومیر ناشی از سندروم MIS-C (سندروم التهابی چندگانه در بچه ها) بین 10 تا 15 درصد است.

پیک ابتلا به کرونا در بچه ها دو هفته بعد از بازگشایی مدارس رخ داد

رئیس بخش مراقبت های ویژه بچه ها بیمارستان اکبر مشهد در پاسخ به این سوال که آیا میزان ابتلاء بچه ها به کرونا هم درحال حاضر افزایش پیدا نموده است؟، گفت: با گذشت دو هفته از بازگشایی مدارس، پیک کرونا در بچه ها ما رخ داد که درحال حاضر به نظرمن آن پیک ثابت مانده و خوشبختانه بیشتر نشده است.

وی اضافه نمود: بیشتر بچه ها در مخاط تنفسی بینی شان کلونیزه کرونا هستند، به همین دلیل ما تاکید بر روی مدرسه نرفتن آن ها داشتیم زیرا خیلی سریع ویروس دربین آن ها منتشر می گردد.

خادمی در خصوص نشانه های ابتلاء بچه ها به کرونا اعلام کرد: علائم اصلی کرونا در بچه ها خفیف بوده و درحد تب جزئی، دل درد، اسهال واستفراغ، بی حالی و به صورت سرماخوردگی ساده و یا در بیشتر مواقع کاملا بی علامت است. اگر میزان درگیری زیاد باشد بچه ها به سندروم MIS-C (سندروم التهابی چندگانه در بچه ها) و مسائل قلبی یا بیماری کاوازاکی که از کرونا ناشی می گردد، دچار می شوند. خود بیماری کرونا برای بچه ها کم خطر است ولی در اپیدمی که این بیماری ها به وجود می آید خطرناک تر می گردد؛ حتی بیشتر آن ها درحین بیماری دچار سندروم نمی شوند و حدود سه هفته بعد این اتفاق برایشان رخ می دهد.

این متخصص بچه ها در پاسخ به این سوال که میزان سرایت کرونا از بچه ها به بزرگسالان بیشتراست یا بالعکس اضافه نمود: در مجموع از نظر آماری، میزان سرایت بچه ها به بزرگسالان کمتر است و بیشتر بزرگسالان کرونا را به بچه ها انتقال می دهند.

کرونا در بچه ها عجیب وغریب و فریبنده است

وی اعلام کرد: کرونا در بچه ها عجیب وغریب و فریبنده است. بیشتر اوقات اصلا نشانه ای از کرونا در بچه ها دیده نمی گردد و آنها صرفا برای عمل جراحی یا مشکل دیگری مراجعه می نمایند، حتی در بخش آی سی یوی غیرکرونایی بستری می شوند ولی پس از آن کرونا در آن ها نمود پیدا می نماید. این مسئله کار همکاران مارا سخت تر می نماید. حدود 40 درصد از متخصصان اطفال و اعضای هیئت علمی ما به کرونا مبتلا شده اند تا جایی که برخی از آن ها دو تا سه بار هم درگیر این بیماری بوده اند.

رئیس بخش مراقبت های ویژه بچه ها بیمارستان اکبر مشهد بیان نمود: دستوراتی که پرستاران برای مراقبت از بچه ها می گیرند بسیار زیاد و دقیق است و این خستگی بیشتری را به همراه دارد، اما همکاران و پرستاران ما تقریبا هیچ امتیاز ویژه ای نسبت به بقیه ندارند. اگر به بچه ها توجه بیشتری داشته باشیم آمار مرگ ومیر ما خیلی کاهش می یابد و در صورت بی توجهی این آمار افزایش می یابد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8569

به "کرونا در بچه ها عجیب وغریب و فریبنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در بچه ها عجیب وغریب و فریبنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید