کاهش وزن با استفاده از رژیم غذایی مناسب

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کاهش وزن کار ساده ای نیست و تنها با چند روز رژیم دریافت، هرگز به وزن ایده آلتان نخواهید رسید. مصرف 10 ماده غذایی زیر و پیروی از رژیم غذایی مناسب به کاهش وزن هرچه سریع تر کمک می کند.

کاهش وزن با استفاده از رژیم غذایی مناسب

1. استفاده از دارچین

سرویس سلامت - دارچین خاصیت کنترل کنندگی قند خون دارد. دارچین می تواند اشتها را به ویژه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. تقریبا همه افراد می توانند دارچین را به شیوه سنتی مصرف کنند. می توانید از دارچین در قهوه و چایی استفاده کنید.

2. مصرف ماست قبل از همه وعده های غذایی

در مرحله اول از یک ماست بدون شکر و بدون چربی یا کم چرب استفاده کنید. ماست دارای پروتئین است و به همین دلیل مدت بیشتری طول می کشد تا از معده خارج شود، بنابراین مدت طولانی تری احساس سیری در شما باقی می ماند. علاوه بر این برای گوارش پروتئین کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات می سوزانید. ماست بدون شکر و بدون چربی یا کم چرب انتخاب کنید.

3. نوشیدن 3 لیوان چای سبز به طور روزانه

چای سبز حاوی ماده ای به نام کاتچین است. کاتچین نوعی ماده شیمیایی گیاهی است که بر سوخت وساز بدن تاثیر می گذارد. برای این که بیشترین بهره را از چای سبز ببرید، باید چند مرتبه در روز این نوشیدنی را بدون قند مصرف کنید. توصیه می شود چای را داغ مصرف کنید چون مدت بیش تری طول می کشد تا آن را بنوشید و بنابراین احساس آرامش به شما می بخشد.

4. خوردن گلابی و سیب

سیب و گلابی نیز آب زیادی دارند. بهتر است این میوه ها را با پوست بخورید تا به خاطر فیبر موجود در آن مدت بیشتری احساس سیری کنید. به جای آبمیوه بهتر است میوه کامل مصرف کنید تا فیبر بیشتری دریافت کنید و میوه را حتما کاملا بجوید. با جویدن میوه مقداری کالری نیز می سوزانید و مدت بیشتری طول می کشد تا میوه را بخورید که این ویژگی ها، فزونی مصرف میوه کامل نسبت به اسموتی را نشان می دهند.

5. خوردن توت تازه و شیرین

توت همانند میوه های دیگر پر از آب و فیبر هست و شما را برای مدتی سیر می کند. علاوه بر آن توت بسیار شیرین است و با مقدار کمی کالری میل شما به شیرینی را برطرف می کند.

6. خوردن سبزیجات خام بعنوان میان وعده

سبزیجات خام میان وعده ای عالی به حساب می آیند. سبزیجات خام تمایل به خوردن میان وعده ترد را برآورده کرده و به واسطه محتوای زیادی آب به شما احساس سیری می دهند. درحالی که کم کالری هستند. نصف فنجان کرفس خرد شده تنها 8 واحد کالری دارد. مقداری کره بادام زمینی به کرفس بمالید یا هویج را در سالسا خورد کنید. وقتی تمایل به مصرف چیپس دارید، به جای آن سبزیجات خام مصرف کنید.

7. خوردن سالاد قبل از غذا

یک راه دیگر برای پر کردن شکم قبل از غذای اصلی، مصرف سالاد است. کاهو مقدار زیادی آب در خود دارد و حجم قابل توجهی از معده را اشغال می کند. خوردن سالاد قبل از غذا باعث می شود فضای کمتری برای غذاهای چربی که ممکن بود در ادامه وارد معده شوند باقی بماند. با افزودن میوه ها و سبزی ها و پنیر رنده شده، سالاد خود را خوش طعم کنید. البته مراقب تزیینات سالاد باشید، زیرا ممکن است کالری زیادی به آن اضافه کند.

8. مصرف سرکه به منظور چربی شکنی

اگر شما به سالاد خود روغن و سرکه اضافه می کنید، به احتمال زیاد از مزیت ضدچاقی این ترکیب استفاده می کنید. سرکه باعث شکسته شده چربی ها در بدن می شود. در هر صورت، مصرف سرکه با سالاد، به دلیل اینکه طعم خوبی به سالاد می دهد و هیچ کالری ای ندارد و باعث چربی سوزی می شود، پیشنهاد می شود.

9. پاپ کورن هواپزشده

سه فنجان پاپ کورن ممکن است به نظرتان خیلی زیاد باشد اما در واقع کالری خیلی زیادی ندارد. هوا موجب افزایش حجم ذرت شده و بدون چربی یا شکر افزودنی، احساس سیری می کنید.

10. مصرف گوشت بدون چربی

گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی پروتئین می باشد و پروتئین برای پرشدن معده بسیار مناسب می باشد. ولی گوشت قرمز معمولاً سرشار از چربی است که این چربی باعث می شود مزایای لاغری آن خنثی شود. استفاده از گوشت بی چربی همانند سینه بدون پوست مرغ، انتخابی عالی برای برنامه لاغری شما می تواند باشد.

نکته پایانی:

می توانید گوشت ماهی را جایگزین گوشت قرمز کنید. یکی از بهترین مواد غذایی، پروتئین ماهی است. بیشتر ماهی ها کم چرب هستند و ماهی های پر چرب هم اسیدهای چرب امگا 3 دارند که بسیار مفید می باشند. اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی سالمون، شاه ماهی و ماهی های چرب دیگر یافت می شود، به محافظت از ما در مقابل بیماری های قلبی و شرایط های مزمن دیگر کمک می کند.

منبع: کتاب درمان چاقی از محسن احمدی

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: setare.com
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3560

به "کاهش وزن با استفاده از رژیم غذایی مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش وزن با استفاده از رژیم غذایی مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید