پژو 207i جدید معرفی شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران: پژو 207 i که در واقع همان 206 پلاس (در بازار های جهانی) است، در ایران با سطح تجهیزات استاندارد و جعبه دنده دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می شود.

پژو 207i جدید معرفی شد

پژو 207 i همان 206 پلاس بازار آفریقا و آمریکای جنوبی به حساب می آید. این خودرو به صورت محدود در بازار اروپا هم عرضه شده و در بازار کشورهایی، چون ایران و چین با نام 207 شناخته می شود. البته که ایران خودرو و پژو، نام 207 i (207 آی) را برای این خودرو در بازار کشور برگزیدند. پیش از شروع تحریم های دور اول آمریکا و ترک پژو از بازار ایران، 207 i در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک عرضه می شد. نمونه اولیه این هاچ بک تا سال 1391 در ایران خودرو تولید شد و وابستگی مدل اولیه به قطعات خارجی بیشتر از نسخه فعلی بود.

یکی از مهم ترین ویژگی های پژو 207 i سری اول، داشتن سامانه برقی اصلی PSA در خود بود که به مراتب با خطای کمتری نسبت به نمونه های فعلی روبرو می شد و از سویی قابلیت ارتقا در آن دیده شده بود. به عنوان مثال این امکان فراهم بود (و همچنان هم امکان پذیر است) که پژو 207 i سری اول را در نمونه های دنده ای و اتوماتیک به صورت رسمی به سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور و باران، کیسه هوای جانبی جلو، کروز کنترل و محدود کننده سرعت مجهز کرد.

به تازگی گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات پژو 207 i جدید را بر روی وبسایت ایکوپرس منتشر کرده است. نمونه جدید این هاچ بک، از نظر فنی و امکانات متفاوت با نسخه های فعلی است و گویا ایران خودرو برنامه دارد تا انتها سال جاری 207 i جدید را به بازار عرضه کند.

موتور پژو 207i

با شروع تولید نسخه ارتقا یافته پیشرانه TU5 که با نام EC5 عرضه خواهد شد، ایران خودرو برنامه دارد تا به مرور زمان این موتور 1.6 لیتری را جایگزین نمونه قبلی کند.

با توجه به اینفوگرافی منتشر شده از نسخه جدید 207 i، مشخص است که بزودی این خودرو به پیشرانه 1.6 لیتری EC5 با قدرت 110 اسب بخار و 150 نیوتن متر گشتاور مجهز می شود. همچنین فعلا قرار است تا این پیشرانه با جعبه دنده دستی 5 سرعته بر روی 207 i ارتقا یافته نصب شود. پیشرانه EC5 نسبت به TU5 دارای پمپ روغن متغییر، زمان بندی هوشمند سوپاپ ها، استاندارد آلایندگی پایه یورو 5 و چند رجحان دیگر است و در بحث استهلاک عملکرد بهتری نسبت به نمونه قدیمی دارد.

در نسخه ارتقا یافته پژو 207 i امکانات زیر دیده می شود:

  • سقف شیشه ای پانورامیک با سایه بان دستی
  • تریم داخلی چرم و پارچه
  • پشتی صندلی های جلوی برقی
  • تهویه اتوماتیک
  • فرمان کمکی برقی EPS
  • کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  • کروز کنترل
  • ترمز جلو و عقب دیسکی
  • کفی اتاق و صندوق سه بعدی
  • کیسه هوای جلو (جانبی آپشن)
  • رینگ آلومینیومی
  • استاندارد ایزوفیکس صندلی ها
  • سنسور پارک و دوربین عقب
  • نمایشگر 7 اینچی

باید به این نکته اشاره کرد که در بازدید اخیر اعضای کمیسیون صنایع مجلس و اصحاب رسانه از خطوط تولید ایران خودرو، پژو 207 i پانورامیک در نسخه عادی مونتاژ می شد و پیشرانه TU 5 بر روی آن نصب می شد. برای همین احتمال آن زیاد است که 207 i با پیشرانه EC 5 و امکانات جدید در مرحله اول به دست مشتریان نرسند و مانند دنا پلاس توربو اتوماتیک L 3 به عنوان پروژه ای در دست انجام تعریف شده باشد.

پیش از این نیز اعلام شده بود که ایران خودرو برنامه ارتقا فنی و امکاناتی را برای پژو 207 i دارد و با توجه به انتخاب پیشرانه EC 5، احتمال نصب جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته نیز بر روی آن داده می شود. همچنین پروژه هایی هم در زمینه تجهیز این خودرو کلاس B به سنسور نور، سنسور باران، سنسور باد لاستیک، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و… در دست انجام است.

پیشرانه EC5 نسبت به TU5 دارای پمپ روغن متغییر، زمان بندی هوشمند سوپاپ ها، استاندارد آلایندگی پایه یورو 5 و چند رجحان دیگر است و در بحث استهلاک عملکرد بهتری نسبت به نمونه قدیمی دارد.

منبع: اسب بخار و خودرونویس

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: برترین ها
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6989

به "پژو 207i جدید معرفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو 207i جدید معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید