پارچه ضد کرونا ساخته شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، آنالیز های اجرا شده نشان می دهد که پارچه حاوی ذرات نقره که توسط شرکت نانوکس و با همکاری چند مرکز تحقیقاتی فراوری شده می تواند ویروس SARS-CoV-2 را در مدت زمان 2 دقیقه از بین ببرند. این پارچه قرار است برای فراوری ماسک و لباس بیمارستانی استفاده گردد.

پارچه ضد کرونا ساخته شد

شرکت نانوکس (Nanox) پیروز به فراوری پارچه ای شده که قادر به از بین بردن ویروس SARS-CoV-2 در تست های آزمایشگاهی است. نتایج آزمون های اجرا شده روی این پارچه نشان می دهد که تماس تقریباً دو دقیقه ای این پارچه با ویروس موجب از بین رفتن 99.9 درصد ویروس ها می گردد.

در این پروژه شرکت نانوکس با موسسه علوم پزشکی دانشگاه سائوپائولو (ICB-USP)، آزمایشگاه شیمی نظری و محاسباتی دانشگاه Jaume I اسپانیا (UJI) و همچنین مرکز توسعه مواد کاربردی (CDMF) و با یاری بنیاد تحقیقاتی سائو پائولو (FAPESP) همکاری داشته است.

شرکت نانوفکس در حال ثبت پتنت مربوط به این فناوری است. برای فراوری این پارچه، محققان از ترکیب کتان (پلی کتان) و پلی استر استفاده کردند، که روی این مواد از ذرات نقره استفاده شده است. برای نشاندن ذرات نقره روی سطح، غوطه وری، خشک کردن و فرآیند تثبیت اجرا شده است.

لوئز گوستاوا پاگوتو سایموز، مدیر شرکت نانوکس گفت: ما با چند شرکت و کارخانه فعال در حوزه نساجی به توافق رسیدیم تا از این مواد برای فراوری ماسک و لباس بیمارستانی استفاده نمایند.

اخیراً دانشمندان CDMF همکاری مشترکی با محققان UJI آغاز نموده اند که این پروژه با راهنمایی جوان آندرس بورت از دپارتمان فیزیک و شیمی تجزیه UJI انجام می گردد. این گروه تحقیقاتی آغاز به انجام تست هایی کردند تا اثربخشی نانوذرات نقره را روی ویروس کرونا آنالیز نمایند.

این پروژه با توجه به شواهد به دست آمده از مقالات عملی تعریف شده است، شواهدی که در آنها پتانسیل اثربخشی نانوذرات نقره روی انوع مدل های ویروس نشان داده شده است.

با توجه به این مسئله، شرکت نانوکس با محققان ICB-USP همکاری مشترکی آغاز نموده است تا روی نمونه های ویروس SARS-CoV-2 که از دو بیمار برزیلی که اولین بیماران کرونایی این کشور هستند، مطالعاتی انجام دهند.

نتایجی که تا کنون به دست آمده نشان می دهد که پارچه های حاوی میکروذرات نقره می توانند در مدت زمان 2 تا 5 دقیقه این ویروس را از بین ببرد. در کنار این تست ها که به آنالیز خواص ضدویروس، ضدقارچ و ضدمیکروبی می پردازد، این پارچه برای از بین بردن بعضی مسائل پوستی نیز مورد آنالیز قرار گرفته است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5579

به "پارچه ضد کرونا ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارچه ضد کرونا ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید