ورود خزنده میلیاردر دموکرات به عرصه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بلومبرگ حدود 15 برابر ترامپ ثروت دارد. او پیشتر گفته بود قصد نامزدی ندارد اما از هفته گذشته برای انتخابات مقدماتی دموکرات ها در دو ایالت آلاباما و آرکانزاس، ثبت نام نموده است.

ورود خزنده میلیاردر دموکرات به عرصه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا

مایکل بلومبرگ سرمایه دار آمریکایی و شهردار سابق نیویورک برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا ثبت نام نموده است.

به گزارش خبرنگاران، این سرمایه دار آمریکایی که معتقد است نامزدهای فعلی حزب دموکرات توان رقابت و شکست ترامپ را ندارند، نام خود را در لیست نامزدهای انتخابات مقدماتی دموکرات ها در دو ایالت آرکانزاس و آلاباما ثبت نموده و یکی ازمشاورانش دیروز بیان کرد او در انتخابات مقدماتی ایالت تنسی هم ثبت نام خواهد نمود.

او هفته گذشته نمایندگان خود را به منظور ارایه مدارک و ثبت نام در لیست نامزدهای دموکرات راهی ایالت آلاباما نموده بود و خود او نیز روز سه شنبه در واپسین ساعات مقرر ثبت نام راهی شهر لیتل راک مرکز ایالت آرکانزاس شد و نام خود را به عنوان یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات مقدماتی سوم مارس 2020 (سه شنبه بزرگ) ثبت کرد.

مایکل بلومبرگ/عکس: گتی ایمجز

بنابراین او تا اینجای کار میخواهد از روز 3 مارس و برگزاری انتخابات مقدماتی دموکرات ها در دو ایالت آرکانزاس و الاباما که به سه شنبه بزرگ معروف است، وارد رقابت با دیگر نامزدهای دموکرات گردد.

این سرمایه دار 77 ساله برای رقابت در ایالت نیوهمپشایر که یکی از نخستین آوردگاه های رقابت نامزدهای دموکرات خواهد بود ثبت نام ننموده و مدت ثبت نام در این ایالت هم طبق قانون منقضی شده است. بلومبرگ برای ایالت آیوا هم با وجودی که هنوز فرصت ثبت نام دارد اما هنوز اقدامی انجام نداده است.

او در پاسخ به سوالات خبرنگاران هنگام ثبت نام در انتخابات مقدماتی دموکرات ها در ایالت آرکانزاس درباره قطعی شدن نامزدی اش گفت: به تصمیم گیری در این باره نزدیک تر شده است.

روز چهارشنبه (دیروز) یکی از مشاوران مایکل بلومبرگ بیان کرد که او برای حضور در رای گیری مقدماتی در ایالت تنسی، هم اقدام خواهد نمود.

بلومبرگ که شهردار سابق نیویورک و یکی از ثروتمندترین افراد آمریکا و دنیا است، دارای ثروتی بین 55 تا 58 میلیارد دلار است. او نزدیک به 15 برابر ترامپ ثروت دارد و اعلام نموده هزینه های انتخاباتی اش را در صورت حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از جیب خود تامین خواهد نمود.

او همچنین وعده داده در صورت ورود به عرصه رقابت با دیگر نامزدهای دموکرات، در صورت شکست در انتخابات مقدماتی از فرد پیروز در این رقابت ها حمایت خواهد نمود.

با این حال گروهی از ناظران انتخاباتی آمریکا معتقدند ورود بلومبرگ به عرصه انتخابات ممکن است بازی انتخاباتی حزب دموکرات را به هم بزند. بعضی نیز می گویند منابع اقتصادی نامحدود بلومبرگ می تواند او را از دیگر نامزدهای رقیب حزب دموکرات که با وجود پیشتازی در نظرسنجی ها در زمینه تامین منابع اقتصادی چندان پیروز نبوده اند(همانند جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها) جلوتر بیندازد.

بلومبرگ در حالی برای حضور در انتخابات مقدماتی در حال سبک و سنگین کردن شرایط رقابت در بین نامزدهای حزب دموکرات است، که چند ماه پیش اعلام نموده بود قصد نامزدی ندارد و ترجیح می دهد رقابت ها را از بیرون گود تماشا کند.

عکس: گتی ایمجز

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 553

به "ورود خزنده میلیاردر دموکرات به عرصه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود خزنده میلیاردر دموکرات به عرصه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید