همه چیز درباره سوغات تبریز

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بسیاری از ما تبریز را به فرش دستباف، چرم، و خوراکی های معروف و خوشمزه اش می شناسیم که معروفیت و محبوبیت زیادی دارند. در این مطلب به معرفی سوغات تبریز و راهنمای خرید آنها پرداخته ایم تا آخر این مقاله را دنبال کنید.

همه چیز درباره سوغات تبریز

در این مطلب به معرفی سوغات تبریز و راهنمای خرید آنها پرداخته ایم و اگر در پی راهی راحت، سریع، و مطمئن برای خرید و چک کردن قیمت بلیط هواپیما هستید، تا آخر این مقاله را دنبال کنید.

باقلوا

ترکیب چای و باقلوای تبریز، جایگاه ویژه ای بین بسیاری از ایرانی ها و تبریزی ها دارد که با مغز بادام، پسته، و نارگیل تهیه و آماده می شود. اگر می خواهید بهترین و تازه ترین باقلوا را در تبریز امتحان کنید یا برای سوغات خریداری کنید، به باقلوا شارین، باقلوای شیرونه در باغمیشه یا باقلوای خبرنگاران در خیابان خبرنگاران سر بزنید.

قرابیه

یکی از معروف ترین شیرینی های تبریز، قرابیه است که بدون روغن و با مخلوط وانیل، تخم مرغ، پسته، بادام یا نارگیل درست می کنند. این شیرینی به کلوچه شباهت دارد و برای خرید آن به قنادی رکس، یکی از قنادی های قدیمی تبریز، قنادی کریمی در ولیعصر، و قنادی تکدرخت در نزدیک ائل گلی می توانید بروید.

پنیر لیقوان

کمتر کسی پنیر لیقوان را نمی شناسد و طعم خوب آن را نچشیده. اگر به تبریز سفر می کنید، حتما پنیر تبریز یا لیقوان را امتحان و خریداری کنید و صبحانه های دلچسب تبریز را به خانه تان هم ببرید.

اریس

شیرینی اریس، با شکر، وانیل، شیر، کاکائو درست می شود و از نظر بسیاری درصد شیرینی زیادی دارد که بهتر است با چای و نوشیدنی آن را میل کنید. برای خرید اریس کافیست به خیابان منصور و به مغازه افتخاری سر بزنید.

نوقا

لوکا یا نوقا، شیرینی شبیه به گز است که از مغزهای بادام، فندق، و گردو هم در آن استفاده می شود. این شیرینی محبوب و معروف تبریز را از آجیل سرای تبریز در بلوار 29 بهمن یا مغازه افتخاری در خیابان منصور می توانید خریداری کنید.

سفر به تبریز

سفر به تبریز یک تجربه فوق العاده می‌تواند باشد. این شهر در شمال غربی ایران و در استان آذربایجان شرقی قرار دارد و دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است.

از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم تبریز می‌توان به بازار شهر، باغ‌هایی که به نام‌های مختلفی مانند باغ آذربایجان، باغ کاج، باغ شهرداری و... شناخته می‌شوند، مسجد جامع تبریز، آرامگاه شاه اسماعیل، کاخ چای‌خانه‌ی کبود و بسیاری از مکان‌های دیدنی دیگر اشاره کرد. همچنین شهر تبریز دارای میراث فرهنگی و تاریخی بسیاری نیز است که می‌توانید در موزه‌هایی مانند موزه تاریخ تبریز، موزه خط و خوشنویسی، موزه قرآن قصه و... آن را بیشتر بشناسید.

از نظر غذایی نیز تبریز دارای غذاهای محلی و خوشمزه‌ای است که می‌توانید در رستوران‌ها و قنادی‌های مختلفی امتحان کنید.

به طور کلی، بازدید از تبریز یک تجربه خوشایند و یادگاری است که در صورت امکان توصیه می‌شود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12815

به "همه چیز درباره سوغات تبریز" امتیاز دهید

4 کاربر به "همه چیز درباره سوغات تبریز" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سوغات تبریز"

3 دیدگاه

محمدجلال 10 آذر 1402

با تشکر از معرفی سوغات تبریز.
قرابیه های قنادی رکس حرف نداره عالیه .
و باقلوا شارین از همه باقلوا های ایران سرتره .
موفق باشند

پاسخ به محمدجلال

Hadi 13 فروردین 1402

با سلام
ممنونم از سایت خوبتان معرفی سوغات تبریز ،عالی و بی نقض بود قرابیه را از قنادی رکس گرفتیم واقعا حرف نداشت از همونجا آدرس باقلوا درجه یک تبریز را گرفتیم گفتن برین سردرود باقلوا شارین را آدرس دادن محشر بود
بسیار عالی و سپاس ..

پاسخ به Hadi

مرضیه 26 آذر 1401

سلام
سایتتون عالیه ..
باقلوا شارین را معرفی کرده بودین به انتخابتون احترام گذاشتیم رفتیم خریدیم واقعا هم باقلواهاشون هم محیطشون 20بود فوق العاده عالی بود محشره ..

پاسخ به مرضیه
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید