ناآشنا بودن استارتاپ ها با فنون بازاریابی برای آنان مشکلاتی ایجاد می کند

به گزارش وبلاگ عینک شب، رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: ناآشنایی استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان نوپا با فنون بازاریابی مسائلی برای آنان ایجاد می کند که در مذاکره با اتاق بازرگانی استان، تلاش می کنیم این مسائل را کم کنیم.

ناآشنا بودن استارتاپ ها با فنون بازاریابی برای آنان مشکلاتی ایجاد می کند

مهدی غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه وبلاگ عینک شب، به مسائل داخلی شرکت ها دانش بنیان در عرضه محصولات خود به بازار اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل شرکت ها، بحث های تأمین اقتصادی است که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی بخش قابل توجهی از این مسائل برطرف شده است.

غفاری با اشاره به شکل گیری صندوق های پژوهش و فناوری در استان ها گفت: این صندوق در استان گلستان توانسته از شرکت ها و استارتاپ های جدید و نوپا حمایت کند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به تضامین بانکی مورد نیاز شرکت های نوپا گفت: معمولا شرکت هایی که تازه کار خود را شروع کرده اند برای تأمین ضمانت های بانکی با مشکل روبرو می شوند که صندوق های نوآوری و شکوفایی تلاش می کنند این مسائل را حل کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه در گردش این شرکت ها معمولا کم است، گفت: شرکت هایی داریم که کوچک هستند و سرمایه در گردش کمی دارند و همین باعث بروز مسائلی برای انان می شود.

غفاری ادامه داد: شرکتی در پارک علم و فناوری گلستان مشغول به کار است که سنسور های مونوکسید کربن تولید می کند و اولین شرکت در کشور است که توانسته به استاندارد ملی برسد. اما این شرکت برای اینکه بتواند محصولات خود را بیشتر تولید کند، با مشکل سرمایه در گردش روبرو است که تلاش می کنیم با استفاه از امکانات صندوق نوآوری این مسائل را کاهش دهیم.

وی به مساله بازاریابی نیز اشاره کرد و گفت: برخی از شرکت ها به بحث بازاریابی به صورت حرفه ای پرداختند و مشاور بازاریاب دارند و این زمینه پیروز هم شدند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: شرکت های کوچک و استارتاپ ها که کار خود را تازه شروع کرده اند، در مسائل اقتصادی و بازاریابی تجربه کافی ندارند و ورود به بازار با مشکل روبرو می شوند. این مسائل در قیمت گذاری ها و تبلیغات بروز می کند.

وی با بیان اینکه بازاریابی یکی از مسائل جدی شرکت های دانش بنیان است، گفت: تلاش می کنیم با همکاری اتاق بازرگانی، متخصصان بازرگانی و فعالان این حوزه ارتباط برقرار کنیم تا به شرکت های مستقر در پارک مشاوره دهند و راهنمایی شان کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ناآشنا بودن استارتاپ ها با فنون بازاریابی برای آنان مشکلاتی ایجاد می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناآشنا بودن استارتاپ ها با فنون بازاریابی برای آنان مشکلاتی ایجاد می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید