معاون ظریف: مذاکرات درباره بخش های مهم رژیم حقوقی دریای خزر تمام شده است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه درباره آخرین تصمیمات رژیم حقوقی دریای خزر گفت: کنوانسیون آن نوشته شده و مذاکرات در بخش مهمی از این رژیم حقوقی به خاتمه رسیده است.

معاون ظریف: مذاکرات درباره بخش های مهم رژیم حقوقی دریای خزر تمام شده است

به گزارش خبرنگاران، محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین تصمیمات رژیم حقوقی دریای خزر گفت: کنوانسیون آن نوشته شده و مذاکرات در بخش مهمی از این رژیم حقوقی به انتها رسیده است.

وی اضافه کرد: فقط در یک موضوع که در خصوص خط مبدأ سرزمین های ملی کشورها مانده است که بعد از توافق بر سر خط مبدأ به مجلس ها رفته و در آنجا تصویب خواهد شد.

بهاروند در مصاحبه با رسالت توضیح داد: در خصوص اصل موضوع توافق وجود دارد. ما همواره خواهان این بودیم که این دریا فقط متعلق به پنج کشور عضو باشد و متعلق به صلح باشد. ورود نیروهای خارجی و همچنین وجود پایگاه های خارجی در این دریا ممنوع است. سطح های آبی بین همه کشورها مشترک است و توجه به محیط زیست دریای خزر نیز بسیار مهم بوده و نباید به فعالیت مالی لطمه وارد کند.

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه تأکید کرد: مذاکرات در خصوص بخش های مهم رژیم حقوقی دریای خزر به انتها رسیده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6786

به "معاون ظریف: مذاکرات درباره بخش های مهم رژیم حقوقی دریای خزر تمام شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون ظریف: مذاکرات درباره بخش های مهم رژیم حقوقی دریای خزر تمام شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید