مصرف صبحگاهی کشمش برای سلامتی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کشمش دارای مواد مغذی است که مصرف روزانه آن در هنگام صبح به حفظ سلامت عمومیِ بدن یاری می نماید.به گفته کارشناسان تغذیه کشمش دارای مواد مغذی همچون کلسیم، آهن، فیبر خوراکی و آنتی اکسیدان است که شرایط کلی سلامت را تحت تاثیر قرار می دهد و به همین دلیل است که گنجاندن این ماده خوراکی در رژیم غذایی روزانه توصیه می گردد.

مصرف صبحگاهی کشمش برای سلامتی

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت pledgetimes، به بعضی از خواص مهم کشمش برای سلامتی اشاره نموده است:

- بهبود گوارش و هضم مواد غذایی: توصیه می گردد هر روز صبح کمی کشمش مصرف گردد تا فرایند هضم مواد غذایی بهبود یابد. فیبر موجود در این ماده خوراکی اثر ملین دارد و حرکات دودیِ روده را بهبود می دهد. علاوه بر این در درمان مسائل معده و یبوست موثر است.

- پیشگیری از سرطان: آنتی اکسیدان های موجود در کشمش به محافظت از بدن در برابر فعالیت رادیکال های آزاد که از عوامل سرطان زا هستند، یاری می نماید.

- بهبود بینایی: کشمش به دلیل دارا بودن ترکیب های غذایی گیاهی پلی فنولیک برای سلامت چشم مفید است. علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها به گونه ای عمل می نمایند که از چشم در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می نماید.

- بهبود سلامت روان: کشمش به دلیل داشتن مقدار مناسب آنتی اکسیدان برای سلامت روان نیز مناسب است. مصرف روزانه کشمش به محافظت در برابر مسائلی مانند آلزایمر و زوال عقل یاری می نماید.

- بهبود سلامت قلب: وجود آهن در کشمش برای قلب مفید است. آهن به جریان خون یاری می نماید که برای سیستم قلبی - عروقی مفید است و بهبود سلامت قلب را به همراه دارد.

- یاری به کاهش وزن: برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مصرف این ماده خوراکی یاری نماینده است. فروکتوز و گلوکز موجود در کشمش انرژی زیادی در اختیار بدن قرار می دهد زیرا در حین ورزش و تمرینات بدنی به شدت به آن احتیاج داریم. همچنین فیبر موجود در کشمش به احساس سیری برای طولانی مدت یاری می نماید.

- درمان کم خونی: مقدار قابل توجهی از آهن در کشمش وجود دارد و به همین دلیل مصرف روزانه کشمش در پیشگیری از کمبود آهنِ بدن و در نتیجه درمان کم خونی موثر است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9011

به "مصرف صبحگاهی کشمش برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف صبحگاهی کشمش برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید