لوکارنو از فردا آغاز می گردد، کشف استعدادهای جدید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو به عنوان بزرگ ترین رویداد سینمایی سوییس از فردا (چهارشنبه) یکم آگوست در 12 بخش، 3 بخش رقابتی و برای اهدای 25 جایزه آغاز می گردد. برابری و تنوع شعارهای کلیدی سال جاری این جشنواره است.

لوکارنو از فردا آغاز می گردد، کشف استعدادهای جدید

این دوره جشنواره لوکارنو که به عنوان یکی از قدیمی ترین جشنواره های اروپایی شناخته می گردد، مثل هر سال در کوشش است تا استعدادهای جدید، سینمای مولف و ستاره های بزرگ را کشف و به جهان معرفی کند.

این رویداد سال جاری برای آخرین بار با مدیریت کارلو چاترین ایتالیایی برگزار می گردد. وی از ماه می 2019 کارگردانی برلیناله را برعهده می گیرد.

بخش رقابتی

سال جاری 15 فیلم برای بخش رقابت بین المللی انتخاب شده اند که برای دریافت پلنگ طلایی این جشنواره کوشش می نمایند.

یک تور خانوادگی به کارگردانی لیانگ یینگ از تایوان، سرزمین خیالی ساخته یئو سی هووا از سنگاپور، آلیس تی به کارگردانی رادو مونتین از رومانی، دیان به کارگردانی کنت جونز از آمریکا، هتل گانگبیون به کارگردانی هونگ سانگ-سو از کره جنوبی، پیدایش ساخته فیلیپ لساژ از کانادا، کوه خیال به کارگردانی توماس ایمباخ از سوییس، گُل ساخته ماریانو لیناس از آرژانتین، اِم به کارگردانی یولاندا زوبرمن از فرانسه، رِی و لیز به کارگردانی ریچارد بالینگام از بریتانیا، سیبِل به کارگردانی کاگلا زنکرکی از فرانسه و آلمان، برای جوان مردن خیلی دیر است ساخته دومینگا سوتومایور کاستیلو از شیلی، برزیل، آرژانتین، داستان زمستان به کارگردانی جان بونی از آلمان، منوچیو به کارگردانی آلبرتو فاسولو از ایتالیا و یارا ساخته عباس فهدل از لبنان، عراق و فرانسه 15 فیلم جویای پلنگ طلایی این دوره هستند.

ژیا ژانگ که سینماگر چینی ریاست هیات داوران جشنواره فیلم لوکارنو 2018 را بر عهده دارد. امانوئل کارِره نویسنده فرانسوی، شان بیکر فیلمساز آمریکایی، تیزا کووی سینماگر ایتالیایی-اتریشی و ایزابل راگونزه بازیگر ایتالیایی دیگر اعضای گروه داوری را تشکیل می دهند.

تماشای فیلم در پیازا گرانده

بخش های رقابتی مثل هر سال در میدان بزرگ شهر لوکارنو یا پیازا گرانده به نمایش درمی آیند. جدیدترین فیلم اسپایک لی درباره تبعیض نژادی با عنوان کوکلاکس کلان سیاه که در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و یک فیلم کمدی با عنوان خوبم ساخته بنویی دلپینه و گوستاو کروِرن با بازی ژان دوژاردان و تریلر اکوالایز2 ساخته آنتونی فوکودا با بازی دنزل واشنگتن و درام پرندگان تابستان ساخته سیرو گوئرا از جمله فیلم هایی هستند که در این میدان دیده می شوند.

جوایز و ستاره ها

در میان شمار زیاد فیلم های سال جاری بلیز ساخته ایتن هاوک کارگردان و بازیگر فیلمی است که جایزه رجحان را نصیب سازنده اش نموده است. جایزه کلوپ به مگ رایان اهدا می گردد و فیلم در برش از جین کمپیون محصول 2003 با بازی این بازیگر به نمایش درمی آید. پادرو دونور برای یک عمر فعالیت به برونو دومون فیلمساز مولف فرانسوی اهدا می گردد و سریال جدید تلویزیونی او در پیازا گرانده روی پرده می رود. جایزه اصلی نگاه به گذشته نیز به لئو مک کاری تعلق می گیرد و فیلم آزادی او محصول 1929 که فیلمی کوتاه با بازی استن لورل و اولیور هاردی است روی پرده می رود.

ایتالیایی ها

سال جاری فیلم های ایتالیایی این جشنواره پر و پیمان است و علاوه بر حضور در بخش رقابتی در بخش فیلمسازان امروز فیلم دوستم داشته باش ساخته لئونادرو گوئرا سرانولی، دولچیا ساخته لوکا فری و Sentence darme ساخته فردریکو دی کوراتو نمایش داده می شوند. در بخش خارج رقابتی خانه من در لیبی ساخته مارتینا ملیلی، مثل پسرم نگاه کن ساخته کستانزا کاتریلیو و حالا و همواره ساخته سیلوانو آگوستا به نمایش درمی آیند. در نهایت کارگردان و فیلمنامه نویس پائولو تاویانی در این میدان تجلیل می گردد. جشنواره سال جاری همچنین یاد ویتوریو تاویانی را گرامی می دارد که آوریل درگذشت.

سهم ایران

سال جاری مستند زنانی با گوشواره های باروتی به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش هفته منتقدان جشنواره لوکارنو حضور دارد.

هفتادویکمین جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو از یکم تا 11 آگوست (10 تا 20 مرداد) در سوییس برگزار می گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 58

به "لوکارنو از فردا آغاز می گردد، کشف استعدادهای جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکارنو از فردا آغاز می گردد، کشف استعدادهای جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید