فولاد، فملی و شستا بورس را سبز کردند ، ارزش معاملات 67 درصد بیشتر شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران، در انتها معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با رشدی 2129 واحدی (0.1 درصد) به فرایند نزولی چند روز اخیر خود انتها داد. این در حالی بود که شاخص کل هم وزن امروز نیز حدود 0.6 درصد منفی شد.

فولاد، فملی و شستا بورس را سبز کردند ، ارزش معاملات 67 درصد بیشتر شد

در جریان معاملات امروز که شروعی قرمز داشت و حتی شاخص را در یک ساعت نخست معاملات 20 هزار واحد کاهش داد، بیش از یک میلیارد و 531 میلیون معامله انجام شد. در این معاملات 15 میلیارد و 432 میلیون سهم جابجا شد که در نهایت موجب ثبت ارزش معاملاتی بیش از 16 هزار میلیارد تومان شد که نسبت به روز گذشته تقریبا 70 درصد بیشتر بود.

در معاملات امروز که با زمان بندی جدید و در دو نوبت انجام شد، فرایند ثبت سفارش ها و انجام معاملات بسیار بهبود پیدا نموده بود و خبری از اختلالات روزهای قبل در معاملات نبود. در حالیکه در جلسه معاملاتی اول شاخص کل به دلیل معاملات منفی پتروشیمی ها و خودرویی ها با افتی 12 هزار واحدی به کار خود انتها داد اما با ورود فلزات اساسی و شستا در نیمه دوم معاملات، شاخص کل رشد چشمگیری را به ثبت رساند تا در نهایت رشدی 2 هزار واحدی را به ثبت برساند.

سه نماد نیمه دومی شستا، فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و توانستد با جبران کردن تاثیر منفی نمادهایی چون اخابر، حکشتی و همراه، شاخص کل را سبزرنگ نمایند.

در میان صنایع مختلف نیز گروه خودرویی بیش از همه گروه ها معامله شد. ارزش معاملات این گروه به لطف معاملات سنگین خودرو و خساپا به حدود 3 هزار میلیارد تومان رسید که اندکی کمتر از مجموع معاملات دو گروه بانکی و شیمایی بود.

در میان نمادهای مختلف نیز خودرو، خساپا و اخابر بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در میان صندوق های قابل معامله نیز صندوق کمند امروز بیش از 727 میلیارد تومان دادوستد شد. همچنین خروج پول حقیقی از بورس امروز به 40 میلیارد تومان رسید که در مقایسه با خروج پول 890 میلیارد تومانی روز گذشته نشان از بازگشت اقبال حقیقی ها به بازار سهام دارد.

رشد امروز شاخص کل در حالی به ثبت رسیده که از روز سه شنبه شاخص کل همیشه در انتها روز با افت روبرو شده بود. بازگشت شاخص کل بورس به فرایند صعودی همچنین موجب شده تا نگرانی بعضی معامله گران نسبت به ریزش بلندمدت بورس کمتر گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6566

به "فولاد، فملی و شستا بورس را سبز کردند ، ارزش معاملات 67 درصد بیشتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولاد، فملی و شستا بورس را سبز کردند ، ارزش معاملات 67 درصد بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید