فعالیت مجدد واحدهای صنفی به معنای سرانجام کرونا نیست

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم فعالیت مجدد واحدهای صنفی را به معنای سرانجام کرونا تلقی نکنند.

فعالیت مجدد واحدهای صنفی به معنای سرانجام کرونا نیست

محمدصادق معتمدیان جمعه شب در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی، موظفند ظرف مدت یک هفته با مراجعه به سایت اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ثبت نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام نمایند.

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: در راستای اجرای سیاست های طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، بخشی از واحدهای صنفی از تاریخ شنبه 23 فروردین، اجازه بازگشایی دارند و فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگاران معتمدیان ادامه داد: شرط بازگشایی مجدد واحدهای صنفی، دریافت تأییدیه تعهدنامه، گواهی سلامت از وزارت بهداشت اخذ کد بهداشتی و نصب در واحد صنفی است.

وی ادامه داد: در پی آخرین مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اتاق اصناف ایران شیوه نامه اجرای این طرح در واحدهای صنفی را مبتنی بر بخشنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور اعلام کرده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهارکرد: ورود به درگاه salamat.gov.ir وزارت بهداشت به نوعی غربالگری محسوب می شود چرا که سلامت افراد در این سامانه، تأیید می شود که برای حفظ سلامت جامعه اهمیت بسزایی دارد.

معتمدیان بیان نمود: واحدهای صنفی که گواهی سلامت و بارکد ادامه فعالیت را دریافت می نمایند مکلفند بهداشت محیط کسب و کار، بهداشت فردی شاغلین و بهداشت مشتریان و مراجعین را رعایت نمایند.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: فعالیت مجدد واحدهای صنفی به معنای انتها بحران کرونا نیست بلکه مردم باید همچنان به شعار در خانه بمانیم توجه داشته باشند.

معتمدیان گفت: بازگشایی مشاغل کم خطر نباید به این معنی تلقی شود که ویروس کرونا کنترل شده و شهروندان رعایت پروتکل بهداشتی را مثل قبل جدی نگیرند، چرا که بی توجهی به بهداشت فردی، شیوع ویروس و افزایش آمار مبتلایان به بیماری را درپی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بنا به دستورالعمل های ابلاغی، 11 گروه مشاغل پرخطر همچنان تعطیل خواهند بود، خاطرنشان کرد: فعالیت ادارات از روز شنبه 23 فروردین ماه با حضور دو سوم کارمندان هر اداره و دستگاه اجرایی انجام می شود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3839

به "فعالیت مجدد واحدهای صنفی به معنای سرانجام کرونا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت مجدد واحدهای صنفی به معنای سرانجام کرونا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید