فرصت توسعه صنعت گردشگری در شرایط کاهش درآمد نفتی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اولین نشست کمیته بین الملل کمیسیون گردشگری اتاق ایران با هدف دریافت نقطه نظرات فعالان صنعت گردشگری و تشریح برنامه های این کمیته برگزار گردید.

فرصت توسعه صنعت گردشگری در شرایط کاهش درآمد نفتی

در این نشست علی اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ضمن تأکید بر فراگیر بودن این صنعت و گستردگی آن از جوانب و زوایای مختلف از بی توجهی به آن در ایران ابراز تأسف کرد و گفت: علی رغم تأکیدات و پیگیری های بسیار همچنان صنعت گردشگری در کشور ناشناخته است و باوری نسبت به آن وجود ندارد.

این فعال مالی با بیان این مطلب که کاهش فروش نفت کشور و درآمدهای آن شاید بتواند تا حدودی مسئولان کشور را با صندلی اصلی صنعت گردشگری آشنا کند، گفت: این اعتقاد باید در بین تصمیم سازان کشور شکل بگیرد که گردشگری با حجم بالای اشتغال و ارزآوری می تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی باشد.

وی در ادامه انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی را یکی دیگر از مزایای توسعه صنعت گردشگری دانست و توضیح داد: بدون شک توسعه این صنعت می تواند در شناساندن ظرفیت ها و توانمندی های ایران مؤثر باشد. به همین دلیل کمیته بین الملل این کمیسیون را راه اندازی کردیم تا فعالیت های بین المللی این کمیسیون را به صورت نظام مند تر و دقیق تر دنبال کنیم.

در ادامه محمد شیرکوند، رئیس کمیته بین الملل کمیسیون گردشگری اتاق ایران به تشریح برنامه ها و اهداف این کمیته پرداخت. به باور او آنچه در این بین به عنوان اولویت مطرح است، ارتباط مؤثر و مستمر با سازمان ها و نهادهای بین المللی است که با حوزه گردشگری در ارتباط هستند. به همین دلیل ارتباط با سازمان جهانگردی بین المللی و شورای عالی گردشگری را در اولویت کاری خود قرار دادیم.

به اعتقاد او در این راستا نباید از ظرفیت اتاق های بازرگانی سایر کشورها و اتاق های مشترک غافل ماند.

وی حضور و مشارکت در پروژه احیای جاده ابریشم را که مدتی است توسط کشورهای منطقه شروع شده به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های این کمیته عنوان نمود.

در ادامه این نشست درباره ظرفیت ها و امکانات موجود برای توسعه و پررنگ تر شدن صنعت گردشگری در کشور بحث و گفتگو شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7146

به "فرصت توسعه صنعت گردشگری در شرایط کاهش درآمد نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت توسعه صنعت گردشگری در شرایط کاهش درآمد نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید