عرضه نانو واکسن کرونا تا سرانجام سال میلادی ، از چگونگی انفجار در بیروت تا فراوری پلاستیک تجزیه پذیر

به گزارش مجله وبلاگ فروش، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

عرضه نانو واکسن کرونا تا سرانجام سال میلادی ، از چگونگی انفجار در بیروت تا فراوری پلاستیک تجزیه پذیر

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

شیمیدانان پلاستیک های تجزیه پذیر ساختند / ابداعی جدید از محققان MIT

شیمیدانان موسسه فناوری ماساچوست یا MIT روش جدیدی را ابداع نموده اند که پلاستیک های ترموست با پیوند دهنده شیمیایی اصلاح می نماید و موجب می گردد که این مواد به راحتی تجزیه شوند؛ بدون اینکه قدرت مکانیکی آن تغییر کند. این پژوهش که در مجله نیچر منتشر شده، نشان می دهد که با این روش جدید می توان نسخه قابل تجزیه از پلاستیک ترموست به نام pDCPD فراوری کرد؛ به طوری که پلاستیک بعد از مصرف به پودر تبدیل می گردد و این پودر بعدا برای فراوری pDCPD بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

یک شرکت فناور پاوربانک چند منظوره قابل حمل ساخت

محمدعلی وکیلیان زند مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در مورد پاوربانک طراحی شده در این شرکت گفت: این پاوربانک دو درگاه شارژ USB با توان های مختلف و دو درگاه شارژ جک آداپتوری (شارژ معمولی و شارژ سریع) به عنوان خروجی دارد، منبع اصلی تأمین انرژی این پاوربانک یک پک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 22 آمپر ـ ساعت است.

چگونه نیترات آمونیوم باعث انفجار مرگبار در بیروت شد؟

آمونیوم نیترات یک ترکیب شیمیایی متشکل از عناصر نیتروژن، هیدروژن و اکسیژن است و معمولا در کشاورزی به عنوان کود استفاده می گردد. گیاهان با تکیه به فتوسنتز ضمن استفاده از کلروفیل نور خورشید را به انرژی تبدیل می نمایند. نیتروژن یک عنصر اساسی برای این فرآیند است و آمونیوم نیترات در مقایسه با سایر کود های شیمیایی در تهیه مواد مغذی برای گیاهان بسیار مناسب است. این ماده همچنین یک ماده منفجره است و در سراسر دنیا در معادن و عملیات ساختماتی که احتیاج به تخریب است، استفاده می گردد. در شرایط عادی، این ماده بسیار پایدار و پس از قرار دریافت در معرض آلاینده ها یا سوخت منفجر شده و زنجیره ای از واکنش ها را شروع می نماید.

عرضه نانوواکسن ضدکرونا تا انتها سال میلادی جاری، یک سناریوی خوشبینانه!

شرکت فیزر (Pfizer) که مبلغ 2 میلیارد دلار برای تحویل 100 میلیون دوز از واکسن کرونا به دولت آمریکا دریافت نموده است، اعلام نموده که در سناریویی خوش بینانه تا انتها امسال میلادی این واکسن ها آماده خواهد شد. جان بورخارد، معاون ارشد شرکت فیزر، می گوید: در سه ماهه سوم امسال، ما امیدواریم که بتوانیم واکسن تزریقی را برای مقابله ویروس کرونا ارائه دهیم.

همه چیز درباره مریخ نورد استقامت / وقتی کاوشگر ناسا اولین ها را در مریخ تجربه می نماید

مریخ نورد استقامت که گاهی آن را پرسی می نامند، یک کاوشگر است که توسط آزمایشگاه پیشرانش جت برای استفاده در ماموریت مریخ 2020 ناسا ساخته شده است. این مریخ نورد از مرکز فضایی کندی در پایگاه کیپ کاناورال، فلوریدا رهسپار مریخ شده است و پیش بینی می گردد در 18 فوریه 2021 در مریخ فرود آید.

جزئیات کامل سفر دراگون به زمین اعلام شد / از میلیارد ها دلار کاهش هزینه تا استقلال آمریکایی ها برای پرتاب فضانورد

داگ هارلی و رابرت بنکن، فضانوردان آمریکایی، روز یکشنبه 12 مرداد از ایستگاه فضایی بین المللی، برای اولین بار با استفاده از کپسول فضانورد دراگون یا اژدها، ساخته شرکت خصوصی اسپیس ایکس در آب های خلیج مکزیک فرود آمدند. هرلی و بنکن علاوه بر اثبات عملی بودن ایده ساخت و ارسال کپسول های فضایی تجاری به خارج از جو زمین، در اقامت 64 روزه خود در ایستگاه فضایی بین المللی، چهار راهپیمایی فضایی انجام دادند و در انجام تحقیقات عملی مهمی سهیم شدند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6354

به "عرضه نانو واکسن کرونا تا سرانجام سال میلادی ، از چگونگی انفجار در بیروت تا فراوری پلاستیک تجزیه پذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه نانو واکسن کرونا تا سرانجام سال میلادی ، از چگونگی انفجار در بیروت تا فراوری پلاستیک تجزیه پذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید