عدم اشتغال به کار با مدرک کارشناسی جوانان را به سمت تحصیلات تکمیلی سوق می دهد خبرنگاران

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: متاسفانه جوانان در کشور ما زمانی که شغل و بازار کار مناسبی در مقطع کارشناسی پیدا نمی نمایند به سمت تحصیلات تکمیلی می فرایند.

عدم اشتغال به کار با مدرک کارشناسی جوانان را به سمت تحصیلات تکمیلی سوق می دهد خبرنگاران

سید احمد معتمدی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در مورد افزایش تب مدرک گرایی در جامعه اعلام کرد: جنبه مثبت مدرک گرایی این است که در خانواده و جامعه برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی احترام قائل هستند، اما مدرک گرایی یک جنبه منفی نیز دارد؛ آن هم این است که اگر همه بخواهند مدرک دکتری و کارشناسی ارشد بگیرند، بازار کار برای تمامی این افراد مهیا نیست.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: درخارج از کشور افرادی برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام می نمایند که به انجام کار آکادمیک علاقه دارند و فردی که قصد ورود به صنعت را داشته باشد در مقطع دکتری تحصیل نمی کند.

وی درباره دلیل این موضوع شرح داد: درواقع تحصیل در مقطع دکتری بدون آنکه قصدی برای ورود به صنعت باشد، مالی نیست، چون درآمد افراد در سطح کارشناسی برای حضور و کار در صنعت بیشتر است.

معتمدی گفت: این مسئله درحالی است که متاسفانه جوانان در کشور ما زمانی که شغل و بازارکار مناسبی در مقطع کارشناسی پیدا نمی نمایند به سمت تحصیلات تکمیلی می فرایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11235

به "عدم اشتغال به کار با مدرک کارشناسی جوانان را به سمت تحصیلات تکمیلی سوق می دهد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم اشتغال به کار با مدرک کارشناسی جوانان را به سمت تحصیلات تکمیلی سوق می دهد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید