شهرستان اشکمش در افغانستان به دست طالبان سقوط کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس گزارش رسانه های محلی افغانستان، گروه طالبان کنترل شهرستان اشکمش از توابع ولایت تخار واقع در شمال این کشور را به دست گرفته است.

شهرستان اشکمش در افغانستان به دست طالبان سقوط کرد

محمداعظم افضلی دبیر شورای ولایتی تخار ضمن تایید سقوط شهرستان مذکور به دست طالبان خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی مستقر در اشکمش چند روز است که در محاصره طالبان قرار داشته و دیروز پنجشنبه به شهرستان خان آباد عقب نشینی کرده اند.

به گزارش آناتولی، براساس اطلاعات سازمان ملل، طالبان 50 تا 70 درصد از مناطق این کشور را تحت کنترل خود گرفته است.

بنا به اعلام منابع محلی افغانستان، گروه طالبان کنترل 90 شهرستان از مجموع کل 407 شهرستان این کشور را در اختیار دارد. حدود 60 منطقه وابسته به این شهرستان ها نیز در کنترل نیروهای امنیتی افغانستان قرار دارند.

بر این اساس، مرکز 34 ولایت افغانستان از سوی دولت این کشور اداره می شود.

سه شنبه هفته جاری شبکه تلویزیونی طلوع خاطرنشان کرد که شهرستان جوند در ولایت بادغیس واقع در افغانستان پس از حادثه مشابهی در فاریاب و غزنی، به دست طالبان سقوط کرد.

این سومین شهرستانی بود که سه شنبه خبر سقوط آن منتشر شد.

به گزارش خبرنگاران، آمریکا پیشتر و بر اساس توافق دوحه با طالبان وعده داده بود که اول ماه می سال جاری میلادی اشغالگران این کشور را از افغانستان خارج کند، اما در ادامه، سپتامبر را موعد خروج تروریست های آمریکایی از افغانستان مورد تأیید قرار داد.

در حالی که تاریخ 11 سپتامبر برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اعلام شده، مقامات و اندیشکده های غربی و به ویژه آمریکایی تلاش می کنند تا با پر رنگ کردن تهدیدهایی از قبیل ظهور مجدد داعش و دامن زدن به خشونت ها در این کشور، همچنان حضور نظامی تروریست های آمریکایی در افغانستان را تضمین کنند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 12154

به "شهرستان اشکمش در افغانستان به دست طالبان سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان اشکمش در افغانستان به دست طالبان سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید