سرنوشت رازآلود رادیو سیتی ، چه تضمینی وجود دارد که خریدار سینما رادیو سیتی را تخریب نکند؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سینما رادیو سیتی یکی از سینماهای مدرن ایران بود که در سال 37 افتتاح و در سال 57 تعطیل شد. با پیروزی انقلاب اسلامی این سینما در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاده شد و به تازگی خبر رسیده است که به بخش خصوصی فروش رفته است. هرچند مسئولان بنیاد شهید تأکید دارند در قرارداد فروش این سینما تاکید شده که ساختمان این سینمای قدیمی که در فهرست میراث ملی هم ثبت شده است، تخریب نشود، اما به تازگی نگرانی هایی درباره خاتمه این سینما به وجود آمده است.

سرنوشت رازآلود رادیو سیتی ، چه تضمینی وجود دارد که خریدار سینما رادیو سیتی را تخریب نکند؟

بیانیه ای جامعه صنفی تهیه کنندگان:

بارها و بارها از خیابان ولیعصر عبور کردیم، بسیاری از فعالان محیط زیست به درخت های قطع شده، موش های داخل جوی های خیابان، پرترافیک شدن این خیابان واکنش نشان داده و راه حل برای بهینه شدن شرایط ارائه نموده اند. اما نکته اینجاست، چند تن از فعالان و هنرمندان به شرایط سینمایی که سال هاست در کنار خیابانی پر رفت و آمد قرار گرفته است، توجه کردند آن هم در شرایطی که ناوگان سینمایی کشور به شدت با کمبود سالن سینما روبرو است؛ رادیوسیتی که از مجلل ترین و مدرن ترین سینماهای ایران در سال 1337 بود و امروز همچنان سرپاست چه سرنوشتی پیدا نموده است!؟

بنیاد شهید بعد از انقلاب مدیریت این سینما را عهده دار شد اما امروز مدعی است همکاری بسیاری خوبی با وزارت میراث فرهنگی داشته و این سینما را به بخش خصوصی سپرده است.

حال جامعه صنفی تهیه کنندگان در شرایطی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی شفاف سازی است خواهان انتشار متن قرار داد واگذاری سینما رادیو سیتی است. قراردادی که به ادعای سرپرست دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی بنیاد شهید، قرارداد به گونه ای تنظیم شده که تخریب این ساختمان صورت نگیرد.

شفاف سازی متن قرارداد در شرایطی که اخبار متناقضی درباره این سینما در رسانه ها منتشر شد، الزامی است.

ابهاماتی که در مورد ادعاهای بنیاد شهید وجود دارد:

1. چرا سینما با بهای اندک واگذار شده است؟

2. کدام شخص حقیقی یا حقوقی سینما را خریداری کرد؟

3. چه تضمینی در قرارداد وجود دارد که خریدار سینما را تخریب نکند؟ اگر خریدار آنقدر ذی نفوذ است که سینما را زیر قیمت خریداری نموده آیا ممکن است سینما را تخریب نکند و کسی هم مانع نگردد؟

4. آیا شرایطی فراهم می گردد که جامعه صنفی تهیه کنندگان یا سازمان سینمایی بتواند فرایند بازسازی این سینمای خاطره انگیز - به شکل سابق - را تا زمان بازگشت به چرخه اکران پیگیری کند؟

البته جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران کوشش دارد تا به عنوان چشم بینای جامعه هنری، فرایند فعالیت بازسازی تا بازگشت به چرخه اکران را پیگیری کند.

منبع: مهر

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: چمدان
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2890

به "سرنوشت رازآلود رادیو سیتی ، چه تضمینی وجود دارد که خریدار سینما رادیو سیتی را تخریب نکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت رازآلود رادیو سیتی ، چه تضمینی وجود دارد که خریدار سینما رادیو سیتی را تخریب نکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید