ریاست جمهوری افغانستان: کابل و واشنگتن برای کاهش 4 هزار نیرو به توافق رسیدند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که دولت این کشور با کاخ سفید برای خروج 4 هزار نظامی آمریکایی از افغانستان به توافق رسیده است.

ریاست جمهوری افغانستان: کابل و واشنگتن برای کاهش 4 هزار نیرو به توافق رسیدند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ابتدای هفته رسانه های آمریکایی گزارش دادند که دولت ترامپ در نظر دارد تا به زودی طرح خروج 4هزار نظامی آمریکایی از افغانستان را اعلام کند؛ اما فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان شرح داد که فرمانی را مبنی بر کاهش این نیروها دریافت نکرده است.

دواخان مینه پال سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در این زمینه می گوید که طرح کاهش نیروهای آمریکایی ارتباطی با مذاکرات بین آمریکا و طالبان ندارد.

مینه پال به صدای آمریکا گفت: پیش از این دولت های افغانستان و آمریکا در اصول با کاهش 4هزار نیروی آمریکایی مستقر در افغانستان موافقت کرده بودند.

به گفته مقامات آمریکایی در حال حاضر حدود 13هزار نظامی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند که مأموریت مبارزه با تروریسم و آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان را به عهده دارند.

مسئله خروج نیروهای خارجی از افغانستان در یک سال گذشته محور مذاکرات آمریکایی بوده، اما ظاهراً تا به امروز توافقی در این زمینه صورت نگرفته است.

در حالی که برخی از کاهش نیروهای آمریکایی و تأثیر آن بر شرایط امنیتی افغانستان ابراز نگرانی می کنند عطاء الله امرخیل ژنرال بازنشسته افغان شرح داد: تا زمانی که نیروهای افغان برای پرداخت هزینه های عملیاتی خود کمک های نظامی دریافت کنند کاهش نیروهای خارجی هیچ تأثیری نخواهد داشت، زیرا نظامیان آمریکایی و نیروهای ناتو در میدان های جنگ به طور مستقیم حضور ندارند.

.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 1771

به "ریاست جمهوری افغانستان: کابل و واشنگتن برای کاهش 4 هزار نیرو به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاست جمهوری افغانستان: کابل و واشنگتن برای کاهش 4 هزار نیرو به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید