ملاقات رئیس دولت وفاق ملی لیبی با اردوغان در آنکارا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، رئیس دولت وفاق ملی لیبی طی سفری به ترکیه با رئیس جمهوری این کشور در باره تحولات اخیر منطقه و لیبی رایزنی کرد.

ملاقات رئیس دولت وفاق ملی لیبی با اردوغان در آنکارا

به گزارش گروئه بین الملل خبرنگاران، فایز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی امروز پنجشنبه طی سفری به ترکیه با رجب طیب اردوغا، رئیس جمهور این کشور ملاقات و در خصوص تحولات منطقه گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، السرّاج در بدو ورود به ترکیه مورد استقبال فؤاد اوکتای، معاون اردوغان نهاده شد.

رئیس جمهور ترکیه و رئیس دولت وفاق ملی لیبی طی این ملاقات در خصوص آخرین تحولات منطقه و لیبی گفت وگو و رایزنی کردند.

این سومین سفر فایز السراج طی پنج ماه گذشته است. دیروز هیأتی از این دولت به مسکو سفر و با مقامات روسیه از جمله ئوزیر امور خارجه این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

قرار است بعد از سرانجام ملاقاتهای امروز بین سراج و اردوغان که بدون حضور رسانه های دو طرف صورت گرفت، دو طرف کنفرانس خبری مشترکی با هم برگزار نمایند.

حمایت ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی در برابر دولت طُبرُق و ارتش تحت امر ژنرال خلیفه حفتر بعداز آن بیشتر شد که مجلس ترکیه در دوازدهم دی ماه با اعزام نیروی نظامی به لیبی برای یاری به دولت وفاق موافقت کرد. پیش از این نیز آنکارا و این دولت دو تفاهم نامه نظامی و ترسیم مرزهای آبی امضا نموده بودند.

حمایت های ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، منجر به دستاوردهای نظامی در برابر ارتش حفتر شده است. نیروهای این دولت شب گذشته پیروز به آزادسازی کامل فرودگاه بین المللی طرابلس شده و نیروهای حفتر را از مرزهای اداری پایتخت دور نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4894

به "ملاقات رئیس دولت وفاق ملی لیبی با اردوغان در آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات رئیس دولت وفاق ملی لیبی با اردوغان در آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید