دوست دارم اولین زن طلایی المپیک باشم، بیشتر تمرینات ما به صورت ذهنی و تخیلی است!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ملی پوش تیراندازی گفت: متأسفانه مشکل همیشگی ما نبود فشنگ است و همواره از این بابت با محدودیت های زیادی روبه رو هستیم طوری که بیشتر تمرینات ما به صورت ذهنی و تخیلی است.

دوست دارم اولین زن طلایی المپیک باشم، بیشتر تمرینات ما به صورت ذهنی و تخیلی است!

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، لقبش جوانترین ورزشکار ایران در کاروان ورزشی المپیک ریو بود؛ نجمه خدمتی با 19 سال سن توانست سهمیه المپیک ریو را کسب کند و حتی با وجود سن کمی که داشت به فینال مسابقات خفیف راه پیدا کرد. او حالا 23 ساله است و نخستین ورزشکار ایران بود که توانست سهمیه المپیک توکیو را به نام خود ثبت کند. پیروزیت های او تنها به کسب سهمیه المپیک توکیو محدود نشد و او مدال های رنگارنگی در رویدادهای مختلف به دست آورد، خدمتی یکی از شانس های اصلی تیم ملی تیراندازی کشورمان برای کسب مدال در توکیو محسوب می گردد.

خبرنگاران: سالی که گذشت برای شما چطور بود؟

خدمتی: سال 98 برای من پر از پیروزیت بود، اولین سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب کردم و در رقابت های دانشجویان مدال طلا رشته میکس را به دست آوردم که افتخار بزرگی برای من بود. در کل از نظر ورزشی سال خوبی برای من بود و امیدوارم که در سال 99 که المپیک را هم پیش رو داریم بهترین نتایج را کسب کنیم.

خبرنگاران: وقتی به عنوان اولین بانوی ایرانی سهمیه المپیک توکیو را کسب کردید چه احساسی داشتید؟

خدمتی: خیلی خرسند بودم. من اردیبهشت 98 پیروز به کسب سهمیه المپیک شدم.خیلی خرسندم که کاروان ایران با نام من وارد رویداد بزرگی مثل المپیک شد. امیدوارم همانطور که آغاز المپیک برای من خوش یمن بود در این میدان هم بتوانم بهترین خودم باشم.

خبرنگاران: چه پیش بینی از نتیجه المپیک دارید؟

خدمتی: قابل پیش بینی نیست. من فقط کوشش می کنم تا در المپیک بهترین خود باشم اما رشته تیراندازی خیلی به روز مسابقه بستگی دارد، چون اصلاً قابل پیش بینی نیست. تعداد رقیبان در المپیک زیاد هستند و باید با 60 تیرانداز رقابت کنیم. ممکن است هر اتفاق یا نتیجه ای رقم بخورد. هدف من و تمام تیراندازانی که پیروز به کسب سهمیه شدند فقط همین است که برای میدان المپیک کوشش کنیم تا به آمادگی کامل برسیم و به نتیجه فکر نکنیم.

خبرنگاران: سقف آرزوهای نجمه خدمتی کجاست؟

خدمتی: خیلی دوست دارم برنز کیمیا علیزاده را به طلا تبدیل کنم و نخستین بانوی طلایی المپیک شوم.

خبرنگاران: نسبت به چهار سال پیش و المپیک ریو چقدر تغییر کردید؟

خدمتی: در المپیک ریو من عملکرد خیلی خوبی داشتم.در بخش خفیف برای اولین بار فینالیست شدم، تا آن موقع هیچ ورزشکار ایرانی نتوانسته بود وارد فینال المپیک این رشته گردد. من اولین تیرانداز ایرانی بودم که به فینال رسیدم،این اتفاق با وجود سن کمی که داشتم افتخار بزرگی است. امیدوارم با تجربه ای که به دست آوردم پیروزیت های بیشتری به دست بیاورم. المپیک میدان بسیار بزرگی است و اصلا قابل پیش بینی نیست. رشته ما ورزش روحی و روانی است و در این صورت کار سخت تر خواهد بود. در المپیک ریو نتوانستم مدال بگیرم اما بهترین نتیجه ای که می خواستم را به دست آوردم و برای اولین بار به فینال راه یافتم. من اوایل سال 2015 از صفر آغاز کردم و پس از یک سال به فینال المپیک رفتم. آمادگی و تجربه ام بیشتر از گذشته شده است.

خبرنگاران: مسائل بانوان تیراندازی در ایران چیست؟

خدمتی: اصلی ترین مشکل ما، کمبود فشنگ است که در گذشته هم وجود داشته است. به دلیل وجود تحریم ها و هزینه های بالا این مشکل همیشگی است. امیدوارم مسئولین ما را در این زمینه حمایت نمایند تا بتوانیم با کمبود فشنگ هم مثل دوره قبلی المپیک باز هم فینالیست شویم.

خبرنگاران: کمبود فشنگ روی عملکرد شما چقدر تأثیر گذاشته است؟

خدمتی: خیلی زیاد. رقبای ما روزانه 200 الی 300 فشنگ برای تمرین دارند و این در حالی است که ما تقریباً هفته ای 60 الی 70 فشنگ مصرف می کنیم. قطعاً تفاوت بین ما و آن ها خیلی زیاد است.ما فقط سلاح را می گیریم، حالت گیری می کنیم، با فکر این که داریم فشنگ می زنیم سلاح را پر و گلنگدن را باز می کنیم و در نهایت فقط ماشه را می کشیم. تمام تمرینات ما به صورت ذهنی و تخیلی است، البته در دنیا این کار جزئی از تمرین تیراندازان است اما برای ما تقریباً همیشگی شده است.

خبرنگاران: باید برای حل این مشکل چه راهکاری اندیشید؟

خدمتی: حل این مشکل تنها دست فدراسیون یا وزارت ورزش نیست. متأسفانه به دلیل تحریم و مسائلی که وجود دارد ما نمی توانیم فشنگ وارد کنیم. تقریباً دو سال است از آغاز فعالیت من در رشته 50 متر آن هم از صفر گذشته بود که به فینال المپیک راه پیدا کردم. رقبای ما باور نمی کردند که بدون فشنگ تمرین می کنیم و فکر می کردند می خواهیم روحیه آن ها را خراب کنیم. پس از گذشت چند سال باورشان شده است ما بدون فشنگ انقدر عالی کار می کنیم. من در فینال رشته 50 متر رکورد جوانان دنیا را در سال 2014 جابه جا کردم. افتخارات زیادی همه بچه ها در رشته 50 متر داریم که واقعاً رشته اصلی ما در ایران نیست. افتخاراتی که ما به دست آوردیم نشان دهنده استعداد ما و جنگجویی است، در حالی که حتی تمرین یک روز رقبای من و فشنگی که استفاده می نمایند به اندازه تمرین یک هفته من هم نیست.

خبرنگاران: از رشته تیراندازی درآمد دارید یا به کار دیگری هم مشغول هستید؟

خدمتی: درآمدم از تیراندازی خیلی ناچیز است. حدود سه سال است که از فدراسیون حتی حقوق هم نگرفتم. غیر از تیراندازی و ورزش حرفه ای به کاری مشغول نیستم. در واقع اصلاً وقت آن را ندارم و تنها تمرکزم روی تیراندازی است.

خبرنگاران: چه بخش عید نوروز را بیشتر دوست داری؟

خدمتی: متأسفانه هر سال نوروز من در اردو هستم و خیلی کم پیش خانواده ام هستم. ضمن اینکه خانواده ام هم بیرجند زندگی می نمایند و کمتر آن ها را می بینم. البته سال جاری با توجه به تعطیلی اردوها به دلیل شیوع کرونا در کنار آن ها هستم.

خبرنگاران: اتفاقات تلخ و شیرین سال 98 برای شما چه بود؟

خدمتی: سال جاری اتفاقات دردناک زیاد افتاد؛ یکی از آنها حادثه هواپیمای اوکراین بود که واقعاً من را شوکه کرد و ناراحت شدم. اتفاق خرسند نماینده هم کسب سهمیه المپیک بود.

انتهای پیغام/4057/

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3476

به "دوست دارم اولین زن طلایی المپیک باشم، بیشتر تمرینات ما به صورت ذهنی و تخیلی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوست دارم اولین زن طلایی المپیک باشم، بیشتر تمرینات ما به صورت ذهنی و تخیلی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید