در صورت مرگ ترامپ یا بایدن چه اتفاقی برای انتخابات آمریکا می افتد؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، موضوع مرگ هرکدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شرایط بحران شیوع کرونا مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.

در صورت مرگ ترامپ یا بایدن چه اتفاقی برای انتخابات آمریکا می افتد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبر ابتلای ترامپ به کرونا باعث شده تا بسیاری نسبت به آینده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا دچار تردید شوند.

در همین ارتباط نیز و همزمان با ادامه بحران ناشی از شیوع کرونا، پایگاه تحلیلی سالون در گزارشی موضوع مرگ احتمالی هرکدام از نامزدهای انتخاباتی در آمریکا را مورد بررسی قرار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این گزارش گفته شده است که اگرچه ترامپ به کرونا مبتلا شده، اما علاوه بر ترامپ، جوبایدن هم در خطر ابتلا به این بیماری مرگبار واقع شده است.

هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا در دهه 70 عمر خود هستند و به تازگی نیز تعیین شده که بایدن نیز در یکی از جلساتی شرکت داشته که افراد مبتلا به کرونا در آن حضور داشته اند. این شرایط باعث ایجاد این پرسش شده است: اگر یکی از نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا و یا هر دوی آن ها بر اثر ابتلا به بیماری مرگبار ناشی از کرونا جان خود را پیش از ورود به کاخ سفید از دست دهند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

لورنس ترایب، استاد حقوق دانشگاه هاروارد معتقد است که مرگ ترامپ پس از روز انتخابات و پیش از ورود دوباره به کاخ سفید همه چیز را در آمریکا به هم خواهد ریخت و محتمل ترین اقدام تشکیل کمیته جمهوری خواهان برای درخواست زمان جهت تعیین جانشین قانونی او خود خواهد بود، چون پیش از آغاز به کار رسمی رئیس جمهور جدید، با مرگ او، معاونش هنوز در موقعیتی نیست که بتواند کار خود را آغاز کند.

از سوی دیگر همین ابهام درباره مرگ احتمالی جو بایدن نامزد دموکرات ها هم وجود دارد و مرگ او پس از روز رای گیری و پیش از اعلام قطعی نتایج نهایی انتخابات، ممکن است آمریکا را وارد شرایطی بی خاتمه و ناتعیین کند.

در این میان برخی کارشناسان راهکاری دیگری را پیشنهاد کرده و گفته اند که در صورت مرگ نامزد انتخاباتی هر کدام از احزاب آمریکا پس از روز رای گیری و پیش از اعلام نتایج قطعی آرا، حزب پیروز می تواند در ایالت هایی که حائز اکثریت آرا شده باردیگر نامزد دیگری را معرفی کند، اما این راهکار از سوی دیگر ممکن با اعتراض افراد دیگری روبرو شود که آن را غیرمنطبق با قانون اساسی آمریکا بدانند.

با این حال به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در شرایط شیوع فعلی کرونا در آمریکا، هر شرایطی که منجر به مرگ یکی از نامزدهای انتخاباتی شود، این کشور را وارد بحران قانون اساسی خواهد کرد که نتیجه آن بسیار مبهم و ناتعیین خواهد بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7548

به "در صورت مرگ ترامپ یا بایدن چه اتفاقی برای انتخابات آمریکا می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در صورت مرگ ترامپ یا بایدن چه اتفاقی برای انتخابات آمریکا می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید