خبرنگاران 50 طرح اولویت دار نیمه تمام در کردستان تامین اعتبار شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سنندج - خبرنگاران - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه 2 هزار طرح نیمه تمام در این استان وجود دارد، گفت: سال جاری برای 50 طرح اولویت دار تامین اعتبار شده است.

خبرنگاران 50 طرح اولویت دار نیمه تمام در کردستان تامین اعتبار شد

بهرام نصراللهی زاده چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان سقز، با اشاره به اینکه طرح های زیادی از گذشته تا کنون بصورت نیمه تمام در کردستان باقی مانده است، گفت: این حجم عظیم از طرح ها باعث کندی و عدم پیشرفت فیزیکی سایر طرحها شده، لذا برای گذر از این بحران، نقش راه و برنامه کاری تدوین کردیم که طرح های اولویت دار را در دستور کار قراردهیم تا زودتر به بهره برداری برسد.

وی به پتانسیل و ظرفیت منابع آبی کردستان بویژه سقز اشاره نمود و گفت: منابع آبی شرب بر اساس جمعیت شهری تثبیت شده ای را تا سال 1425 داریم و با استفاده از آب سد چراغ ویس و راه اندازی تصفیه خانه شماره 2 آب شرب سقز به صورت کامل تامین می گردد.

وی افزود: دانشکده پرستاری و دانشگاه علوم و فنون سقز احتیاج مبرم جوانان سقزی است چون هم ظرفیت آن به لحاظ جمعیتی وجود دارد و اینکه بازار کار و جذب نیروی انسانی در بیمارستان های دولتی و خصوصی فراهم است.

نصراللهی زاده به حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذارانی که در سقز سرمایه گذاری می نمایند اشاره نمود و افزود: 15 هکتار زمین با امکانات زیرساختی در ناحیه صنعتی صاحب به سرمایه گذاران متقاضی واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل و بهره برداری طرح های هتل ورزش سقز، پلاتوی نمایش، سالن های ورزشی صاحب، ایرانخواه و سقز، سینما و پردیس، فرودگاه و تصفیه خانه شماره 2 سقز یادآور شد: همه مدارس تخریبی و آسیب پذیر کردستان در برنامه 2 ساله ایمن و نوسازی می شوند و حدود 300 کیلومتر راه روستایی کردستان هم در قالب طرح ابرار آسفالت می گردد.

نصراللهی، تدوین مطالعات توسعه روستایی روستاهای کردستان را طرحی نوین در راستایی اشتغالزایی و توسعه مالی شهرستان برشمرد و گفت: مطالعات توسعه 167 روستا در کردستان تدوین می گردد تا از ظرفیت های موجود در راستای رونق فراوری استفاده بهینه گردد.

وی با بیان اینکه با وجود شرایط کنونی مالی طرح های عظیم و توسعه ای در کردستان همچنان در دست اقدام است، تاکید نمود: راه آهن کردستان، فرودگاه و بیمارستان سقز در حال پیشرفت است و کار اجرایی آن متوقف نشده است.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان واقع شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6255

به "خبرنگاران 50 طرح اولویت دار نیمه تمام در کردستان تامین اعتبار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 طرح اولویت دار نیمه تمام در کردستان تامین اعتبار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید