خبرنگاران کرونا، سفر هوایی به بجنورد را 52 درصد افزایش داد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بجنورد- خبرنگاران- مدیر فرودگاه بجنورد گفت: شیوع ویروس کرونا باعث افزایش 52 درصدی سفرهای هوایی استان در اسفندماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال شد.

خبرنگاران کرونا، سفر هوایی به بجنورد را 52 درصد افزایش داد

محمدابراهیم قدمگاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: از ابتدای اسفندماه تا به امروز هزار و 490 نفر به وسیله پروازهای فرودگاه بجنورد جابه جا شده اند و حال آنکه این رقم پارسال در همین بازه زمانی 976 نفر بوده است.

وی گفت: امسال در این مدت 795 مسافر پروازی وارد بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی شده و 695 مسافر نیز فرودگاه بجنورد را به مقصد تهران ترک نموده اند.

قدمگاهی گفت: پارسال در همین مدت به ترتیب 560 مسافر وارد بجنورد شده و 416 مسافر از این استان خارج شده بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، دیروز از کاهش 30 درصدی ترافیک راههای این استان در 3 هفته اخیر نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داده بود.

از سویی دیروز عنوان شد که شرکت های هواپیمایی آسمان و ماهان برنامه پروازی 9 روز آینده خود به مقصد بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را لغو کردند.

شرکت هواپیمایی آسمان برنامه پروازی خود را در روزهای 28 اسفندماه جاری و ششم فروردین سال 99 لغو نموده و شرکت ماهان نیز با لغو 7 پرواز به استقبال سال نو رفته و برنامه پروازی خود در روزهای 9، 11، 14، 15، 16، 18 و 21 فروردین 99 را ملغی اعلام نموده است.

شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در امسال تعداد زیادی از پروازهای فرودگاه بجنورد را به علت مسائل فنی، ملاحظات بازرگانی، آب و هوایی و یا بدون اقامه دلیلی خاص لغو نموده اند.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، احتیاج به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می گردد.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع شده است که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر و تا مشهد 250 کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد 4200 در 45 متر، اپرون به ابعاد 245 در 118 متر، تاکسی وی عمود به ابعاد 23 در 120 متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت 1700 متر مربع و ترمینال جدید به مساحت 4600 مترمربع است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3331

به "خبرنگاران کرونا، سفر هوایی به بجنورد را 52 درصد افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا، سفر هوایی به بجنورد را 52 درصد افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید