خبرنگاران واکنش چین به شرایط سلامتی رهبره کره شمالی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، پکن- خبرنگاران- در واکنش به شایعات زیادی که در خصوص سلامتی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در چند روز اخیر منتشر شده است، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین بیان کرد این گزارش ها را شنیده اما در خصوص منبع آن اطلاعی ندارد.

خبرنگاران واکنش چین به شرایط سلامتی رهبره کره شمالی

به گزارش خبرنگاران، گنگ شوانگ روز دوشنبه در کنفرانس خبری در پکن در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اعزام تیم پزشکی چین برای مشاوره درمانی به کیم اضافه کرد: از این موضوع اطلاع ندارد اما چین تجهیزات پزشکی از جمله تست کرونا به کره شمالی ارسال نموده است تا در صورت احتیاج از ان استفاده کند.

او گفت: چین ضمن مبارزه داخلی با ویروس کرونا، به همه کشورهایی که به این تجهیزات احتیاج داشته باشند یاری خواهد نمود.

پیش از این بعضی رسانه ها از اعزام یک تیم پزشکی برای مشاوره درمانی در خصوص کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از چین به پیونگ یانگ خبر داده بودند.

غیبت دو هفته ای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در انظار عمومی باعث دامن زدن به شایعاتی در خصوص شرایط سلامتی و حتی فوت وی شده است در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر عمل جراحی قلبی و حتی مرگ مغزی رهبر کره شمالی در شبکه های اجتماعی و بعضی رسانه های غربی منتشر شده بود که هیچ منبع رسمی در کره شمالی تا کنون آنها را تایید ننموده است.

رهبر 36 ساله کره شمالی آخرین بار در 11 آوریل (23 فروردین) در انظار عمومی ظاهر شد زمانی که در جلسه حزب کارگران کشورش خواهان تدابیر شدید علیه ویروس کرونا شده بود، اما عدم حضور وی در مراسم بزرگداشت 108 امین سالگرد تولد کیم ایل سونگ در 15 آوریل (27 فروردین)، برآورد هایی را در خصوص سلامت وی برانگیخته است وی از زمان تصدی مقام رهبری کره شمالی در اواخر سال 2011، سابقه نداشته است در این مراسم شرکت نکند.

غیبت های کیم از انظار عمومی پدیده نادری نیست، برای مثال وی اوایل امسال پس از 21 روز غیبت در انظار حاضر شد در سال 2014 نیز کیم حدود یک ماه از چشم عموم ناپدید شد اما دوباره ظاهر شد بعداً تأیید شد که پزشکان کیستی را از ناحیه مچ پای او خارج نموده اند کیم جونگ اون در سال 2011 میلادی و پس از درگذشت پدرش کیم جونگ ایل بر اثر حمله قلبی، به قدرت رسید.

چین قربانی کرونا است نه سازنده آن

سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به اتهام اتحادیه اروپا به این کشور مبنی بر اینکه چین از روی عمد اطلاعات نادرست درباره شیوع کرونا منتشر نموده است گفت: چین قربانی کرونا است نه سازنده آن، این اتهامات نادرست است.

او تاکید نمود که دولت چین در کوشش برای به اشتراک گذاری اطلاعات و تجربیات خود به صورت باز، شفاف و مسئولانه عمل نموده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4172

به "خبرنگاران واکنش چین به شرایط سلامتی رهبره کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکنش چین به شرایط سلامتی رهبره کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید