خبرنگاران واکنش عراق به برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بعضی سفارتخانه ها

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بغداد- خبرنگاران - وزارت امورخارجه عراق از اقدام روز یکشنبه دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا و بعضی سفارت های اروپایی در برافراشتن پرچم همجنسگرایان در این کشور ابراز تاسف کرد.

خبرنگاران واکنش عراق به برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بعضی سفارتخانه ها

وزارت امورخارجه عراق در این بیانیه از اقدام دفتر اتحادیه اروپا و سایر هیات های خارجی فعال در افراشتن پرچم همجنسگرایان در سفارتخانه های خود به دلیل نقض اصول و ارزش های والای اخلاقی مورد احترام همه مذاهب الهی و همچنین مغایرت آن با اصول و هنجارهای اجتماعی عراق و تحریک احساسات و مفاهیم مقدس دینی ابراز تأسف نموده است.

در این بیانیه آمده است، به همین مناسبت، ما به همه هیات هایی که در عراق فعالیت می نمایند یادآور می شویم که به قوانین موجود در کشور پایبند باشند و آداب دیپلماتیک و ارزش های جامعه عراق را رعایت نمایند.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق، روز یکشنبه برای نخستن بار پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق به اهتزاز درآورد.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توئیتر خاطرنشان کرد: همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در دنیا، روز یکشنبه در بغداد پرچم رنگین کمان (پرچم همجنسگرایان) را به مناسبت روز دنیای مقابله با فوبیای همجنسگرایی و تغییر جنسیتی برافراشته ایم و توجه ها را به حقوق همجنسگرایان معطوف نموده ایم.

این اقدام دفتر اتحادیه اروپا و همراهی بعضی سفارتخانه ها با آن از جمله سفارت انگلیس موج گسترده ای از خشم و نفرت و محکومیت نزد شخصیت های سیاسی، دینی، مقامات و مردم عراق به راه انداخته است.

واکنش ها به این اقدام همچنان در محافل سیاسی، اجتماعی، رسانه ها و فضای مجازی عراق ادامه دارد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4681

به "خبرنگاران واکنش عراق به برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بعضی سفارتخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکنش عراق به برافراشتن پرچم همجنسگرایان در بعضی سفارتخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید