خبرنگاران فرماندار اردستان: کرونا را سیاسی نکنیم

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کاشان- خبرنگاران- فرماندار اردستان با توصیه بر مطلع سازی و اطلاع رسانی شفاف به جامعه، از رسانه ها خواست تا موضوع شیوع ویروس کرونا را در کشور سیاسی نکنند.

خبرنگاران فرماندار اردستان: کرونا را سیاسی نکنیم

حمیدرضا تاملی روز دوشنبه در نشست مدیریت بحران شهرستان اردستان به ورود ویروس کرونا در بعضی شهرها اشاره نمود و افزود: خوشبختانه تا به امروز موردی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده اما اقدام های پیشگیرانه و آمادگی برای مقابله انجام شده و بخش ویژه ای در بیمارستان شهید بهشتی به این موضوع اختصاص داده شده است.

وی خطاب به فعالان فضای مجازی و رسانه ها تاکید نمود: الان فرصت ماجراجویی نیست و باید اصحاب رسانه همکاری لازم را با شبکه بهداشت و درمان داشته باشند و چنان عمل نمایند که نگرانی جامعه را رفع گردد، زیرا تبلیغات فضای مجازی در خصوص ویروس کرونا و استفاده از ماسک ها به صورت غیرعلمی زیان آور است.

فرماندار اردستان با توصیه به مراقبت بهداشتی و پیشگیرانه و اطلاع رسانی درست به مردم افزود: جهل از ارکان دریافت تلفات از انسان ها در طول تاریخ بوده است؛ اگر افراد موارد ایمنی و توصیه های مربوط به هر واقعه ای را رعایت نمایند، کمتر دچار خسارت می شویم و حوادث مختلف مانند بیماری های خاص سرطان و دیابت را کمتر شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص تعطیلی مدارس گفت: این موضوع از اختیارات شهرستان نیست و موضوع به استاندار و مدیریت بحران استانداری اعلام شده اما تا به امروز پاسخی دریافت نشده است.

تاملی ادامه داد: هنوز اثری از وجود کرونا در شهرستان اردستان وجود ندارد و در کنار همه مراکز تجمعی، مدرسه ها پاک ترین نقاط هستند اما باید به دانش آموزان آموزش داد چگونه با رعایت موارد بهداشتی و توصیه ها از ابتلا به بیماری پیشگیری نمایند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم ممنوع کردن دیدار در مرکز نگهداری سالمندان زواره از سوی مسوولان بهداشت و درمان با همکاری اداره بهزیستی گفت: مورد کارخانه ها، واحدهای تولیدی و مراکز تجمع افراد نیز باید مد نظر دست اندرکاران قرار بگیرد و بحث آموزش و رعایت موارد بهداشتی و خودمراقبتی در برنامه باشد زیرا هیچ چیزی بهتر از پیشگیری نیست.

فرماندار اردستان در خصوص تعطیلی دانشگاه ها افزود: این تصمیم به دلیل قطع رفت وآمد دانشجویان از دیگر نقاط به شهرستان گرفته شد؛ همچنین تصمیم به تعطیلی بازارهای روز و جلوگیری از ورود کسبه خارج منطقه است.

وی اعلام کرد: تعطیلی استخر زواره، پرهیز از برگزاری جشن ها، مراسم ها و گردهمایی ها، کنترل آبخوری ها و استفاده کمتر از سیستم های الکترونیکی در دستور کار است.

تاملی در ادامه با اشاره به حضور حماسی و پرشور مردم اردستان در پای صندوق های رای یادآور شد: این شهرستان با مشارکت افزون بر 90 درصدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پیشتاز تحقق خواسته رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این مرود بودند که از همه شرکت نمایندگان و عوامل اجرایی قدردانی می گردد.

رییس شبکه بهداشت و درمان اردستان نیز در ادامه گفت: بحث آموزش در دستور کار قرار گرفته است اما پزشکان باید خیلی مراقب بوده و چنان عمل ننمایند که مردم وحشت زده شوند؛ اگرچه بحث شفاف سازی بسیار مهم است اما مردم باید از داخل منزل پیشگیری را شروع نمایند.

مهیار حاجی مالیان افزود: آمار را مسوولان به اطلاع مردم خواهند رساند، از این رو فعالان فضای مجازی از انتشار اخبار جعلی در این مورد خودداری و با اطلاع رسانی دقیق به مردم و مسوولان یاری نمایند تا از بار روانی این بیماری کاسته گردد.

شهرستان 42 هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2976

به "خبرنگاران فرماندار اردستان: کرونا را سیاسی نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار اردستان: کرونا را سیاسی نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید