خبرنگاران علی اف: 13 روستای دیگر از اشغال نیروهای ارمنی آزاد شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، باکو - خبرنگاران - الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) از آزادسازی 13 روستای دیگر از سوی نیروهای این کشور از دست نظامیان ارمنی در قره باغ اطلاع داد.

خبرنگاران علی اف: 13 روستای دیگر از اشغال نیروهای ارمنی آزاد شد

رییس جمهوری آذربایجان در صفحه تویتری خود نوشت: روستاهای سلطانلی، امیروارلی، ماشانلی، حسنلی، الیکیخانلی، قوملاق، حاجیلی، گئییارچینوسلی، نیازقولار، کچل محمدلی، شاهولی، حاجی اسماعیلی و ایساقلی شهرستان جبرراییل از اشغال آزاد شدند.

شهرستان جبرایل که در 336 کیلومتری جنوب-غرب باکو و در مرز با جمهوری اسلامی ایران واقع است، از سال 1993 میلادی تحت اشغال نیروهای ارمنی قرار گرفته بود.

مرکز شهرستان جبرایل و تعدادی از روستاهای دیگر این شهرستان چند روز پیش از سوی نیرروهای جمهوری آذربایجان آزاد شده بود.

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهر ماه جاری پس از یک وقفه چند هفته ای بار دیگر از سرگرفته شده است.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات نظامی به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود.

با وجود حصول توافق آتش بس در مذاکرات 10 اکتبر جاری وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، توافق آتش بس در چند روز اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ بصورت مرتب نقض شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7747

به "خبرنگاران علی اف: 13 روستای دیگر از اشغال نیروهای ارمنی آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران علی اف: 13 روستای دیگر از اشغال نیروهای ارمنی آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید