خبرنگاران ترک عادت های بد غذایی نقش مهمی در سلامت افراد دارد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایلام - خبرنگاران - فرماندار دهلران گفت: ترک عادت های بد غذایی نقش مهم و موثری در سلامت افراد دارد.

خبرنگاران ترک عادت های بد غذایی نقش مهمی در سلامت افراد دارد

به گزارش خبرنگاران، مجید عسگری روز شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی دهلران گفت: امروز چاقی مفرط دانش آموزان یکی از مسائل است که باید برای آن چاره اندیشی کرد و از طرفی ترک عادت های بد غذایی نقش مهمی در سلامت افراد دارند.

وی تاکید نمود: خانه های بهداشت روستایی و رابطان بهداشت باید موارد فوق را رصد و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار دهلران با اشاره به پویش های مردمی برای یاری به احتیاجمندان به لحاظ مواد غذایی یادآور شد: چنانچه شبکه بهداشت آماری از احتیاجمندان که از این پویش ها یاری دریافت نکرده اند در اختیار دارد می تواند ارائه دهد تا یاری های لازم به آنها انجام گردد.

عسگری به سالک بعنوان یک بیماری بومی هم اشاره نمود و اضافه نمود: همکاری همه دستگاه و برنامه ریزی بلند مدت برای ریشه کنی سالک یک ضرورت است.

وی گفت: احتیاج است دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه بودجه ای برای مبارزه بیشتر با آن اختصاص دهد.

فرماندار دهلران اضافه نمود: سال گذشته 195 نفر در این شهرستان به این بیماری مبتلا شدند.

عسگری بر ضرورت جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه شهرها و روستاها تاکید نمود و اضافه نمود: شناسایی مراکز شیوع سالک و سم پاشی با همکاری همه دستگاه ها مد نظر باشد.

وی به آمار افزایشی کرونا در شهرستان هم اشاره و گفت: در راستای مصوبات ستاد کرونا گروه های شغلی 2 و 3 و4 تعطیل هستند و احتیاج است مردم و اصناف در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت خود و جامعه همکاری نمایند.

فرماندار دهلران به آمار فوتی های کرونا در چند روز گذشته هم اشاره نمود و گفت: مسوولان و کادر درمان از همه توان و ظرفیت ها برای سلامت مردم استفاده می نمایند و می طلبد مردم هم همسو با برنامه ها و دستورالعمل ها بهداشتی به سلامت خود یاری نمایند.

عسگری بر ضرورت استفاده از اپلیکیشن ماسک در ادارات و بانک ها تاکید نمود و اضافه نمود: مردم استفاده از ماسک را جدی بگیرند و از طرفی فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات و دورهمی های خانوادگی را رعایت نمایند.

وی به نقش رسانه ها در زمینه مبارزه با کرونا یادآور شد و گفت: تبلیغات محیطی در مورد کرونا نیز می تواند در جامعه و آگاهی دهی به مردم موثر باشد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 11614

به "خبرنگاران ترک عادت های بد غذایی نقش مهمی در سلامت افراد دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترک عادت های بد غذایی نقش مهمی در سلامت افراد دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید