خبرنگاران ازدواج آسان و زندگی به رنگ سادگی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بروجرد - خبرنگاران - ترویج ازدواج آسان در بین جوانان با راهکارها و ارائه برنامه های لازم لازم است، جوانانی که به دور از همه تجملات می توانند زندگی مشترک را با رنگ همدلی و سادگی شروع نمایند.

خبرنگاران ازدواج آسان و زندگی به رنگ سادگی

تشکیل خانواده در دین مبین اسلام بسیار مورد تاکید است و روایات زیادی از مقوله ازدواج وجود دارد که اهمیت این موضوع را در زندگی هر جوانی نشان می دهد اما گاهی تجملات و مسائل عدیده ای بر سر راه ازدواج جوانان ایجاد می گردد که ترجیح می دهند تشکیل خانواده را به زمان دیگری موکول کنند.

اولین روز ذی الحجه مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) روز ازدواج و از این روز به مدت یک هفته، هفته ازدواج نامگذاری شده تا فرصتی بیشتر برای پرداختن به موضوع ازدواج جوانان باشد.

با گذشت زمان، تشکیل زندگی تفاوت های زیادی پیدا نموده تا جایی که در زمان های نه چندان دور زوجی که قصد تشکیل خانواده را داشتند پس از برگزاری مراسم خواستگاری و آشنایی، یک مراسم ساده را برگزار می کردند و راهی خانه بخت می شدند.

اما به مرور شروع زندگی مشترک دستخوش تغییراتی بود و تجملات و چشم و هم چشمی در ازدواج رخنه کرد و امروزه شروع یک زندگی مشترک آنقدر هزینه بر و سنیگن شده که بسکمک از جوانان توان پرداخت این هزینه ها را ندارند و نتیجه بالا رفتن سن ازدواج می گردد.

ترویج ازدواج آسان در بین جوانان بهترین راه حل برای شروع زندگی مشترک است،جوانانی که می توانند بسیار ساده و با یک مراسم به رنگ سادگی اما توام با همدلی زیر یک سقف بفرایند و سالها در کنار هم خوشبخت باشند.

چه بسیار زندگی های مشترکی که در کمال سادگی شروع شده و سالها پایدار و پایدار ماندند، برگزاری مراسم پر هزینه و تجملاتی نمی تواند تضمین کننده خوشبختی زوج ها باشد، خوشبختی را باید در سادگی، گذشت و مهربانی یافت.

لزوم ارائه مهارت و آموزش به جوانان برای شروع زندگی مشترک

مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: برای یک زندگی پایدار باید کوشش گردد تا جوانان قبل از ازدواج شناخت کاملی داشته باشند البته در کنار این مورد لازم است تا مهارت ها و آموزش های لازم را فراگیرند تا با مهارت کافی بتوانند زندگی خود را شروع کنند

نادر محمدی اضافه نمود: از مهمترین اقدامات مهم برای تشکیل خانواده و جلوگیری از طلاق ارائه آموزش های لازم و مشاوره های قبل از ازدواج است چرا که بعضی از ازدواج های جوانان با هدف و مهارت نیست و به همین دلیل افراد مهارت زندگی مشترک را فرا نگرفته و در محیط زندگی با مشکل روبرو می شوند.

وی بیان نمود: با توجه به اهمیت تشکیل خانواده، لازم است تا در ترویج فرهنگ و نهادینه کردن ازدواج آسان در بین جوانان همه افراد کوشش کنند و خانواده ها نیز جوانان را به این ازدواج ترغیب و تشویق کنند.

مشاور خانواده با اشاره به رفتار خانواده ها و نقش این رفتار بر جوانان گفت: خانواده در کنار همدیگر باید گذشت، صبر و مهربانی را در زندگی ابزار کنند تا فرزندان پرورش یافته از درون این خانواده بتواند در آینده در زندگی خود از گذشت و صبر و مهربانی استفاده کند و این عوامل سبب می گردد تا دوام و قوام زندگی افزایش یابد.

شناخت بیشتر زوجین، عاملی مهم در پیشگیری از طلاق

محمدی با تاکید بر هدف جوانان برای زندگی مشترک اضافه نمود: داشتن هدف برای تشکیل زندگی مشترک توسط جوانان نیازمند ارائه آموزش های زندگی به جوانان است تا اینکه بر اساس این آموزش ها زندگی مشترک خود را شروع کنند.

وی با اشاره به این که بعضی به بهانه تحصیل ازدواج را به تاخیر می اندازند، گفت: تحصیلات جوانان نباید مانع از ازدواج گردد و دختر و پسر جوان می توانند در کنار تشکیل خانواده به تحصیل هم ادامه دهند.

مشاور خانواده اظهار کرد: آشنایی و شناخت زوجین یکی از مهمترین و اساسی ترین مراحل شروع یک زندگی مشترک است که هر چه این شناخت بیشتر باشد می توان عاملی در پیشگیری از طلاق محسوب گردد.

ضرورت تسهیل در پرداخت وام ازدواج

رییس اداره ورزش و جوانان بروجرد گفت: اجرای مصوبات ستاد ساماندهی جوانان برای برطرف موانع از زندگی زوج ها و ترغیب جوانان برای ازدواج لازم است.

سعید رشنو با اشاره به فرایند پرداخت وام ازدواج اضافه نمود: یکی از خدماتی که به جوانان برای تشکیل زندگی ارائه می گردد، پرداخت وام ازدواج است که بانکها شرایط را برای پرداخت وام ازدواج تسریع و تسهیل کنند.

وی بیان نمود: کاهش مسائل جوانان، دغدغه ما بوده و کوشش می گردد تا با برنامه ریزی بتوانیم برای برداشتن مسائل جوانان و تسهیل در امور مربوط به جوانان اقدام کنیم.

رییس اداره ورزش و جوانان بروجرد اضافه نمود: همه دستگاه ها باید در حیطه وظیفه خود برای کمک به جوانان کوشش کنند و با همفکری و فراهم کردن شرایط می توان جوانان را در این جهت کمک کرد.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ازدواج آنقدر که هم که جوانان فکر می کنند سخت نیست از قدیم الایام گفته اند که هزینه ازدواج را خداوند می رساند فقط کافیست جوانان با حرکت به سوی این امر زیبا و خداپسندانه اقدام کنند.

ازدواج سنت پیامبر اسلام(ص) است که امروزه مسائل عدیده اقتصادی در جامعه این امر را برای جوانان سخت نموده است، اگر جوانی اهل کار و فعالیت باشد به راحتی می تواند تشکیل خانواده دهد و ازدواج کند فقط باید ازدواج سهل و آسان و به دور از تجملات امروزی در بین جوانان به یک فرهنگ تبدیل گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5999

به "خبرنگاران ازدواج آسان و زندگی به رنگ سادگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ازدواج آسان و زندگی به رنگ سادگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید