حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی هیچ مدافعی ندارد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایسنا/ براساس سخنان یک کارشناس صنایع دستی، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی هیچ مدافعی ندارد.

حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی هیچ مدافعی ندارد

شرایط صنایع دستی در دوران کرونا

فریدون میرزالو، مدیرکل سابق دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی درباره وضیعت صنایع دستی در ایام کرونا و فراهم نشدن شرایط مناسب برای عرضه مناسب محصولات صنایع دستی و لزوم حمایت از هنرمندان و فعالان این عرصه، اظهار کرد: بیشتر فراورینمایندگانی که در نقاط دورافتاده هستند یا تعطیل نموده اند یا اینکه به سختی فعالیت می نمایند، چرا که دسترسی آنها به بازار کمتر شده است. به هر حال چشم بسیاری از هنرمندان و فراورینمایندگان به نمایشگاه هایی بود که در استانهای مختلف یا در سطح تهران به صورت ملی برگزار می شد که هم اکنون این امکان دیگر وجود ندارد.

او با بیان اینکه مشکل بازرگانی در حوزه صنایع دستی پیش از کرونا نیز وجود داشته است، ادامه داد: براساس آماری که اعلام می گردد و اتفاقا جای تامل هم دارد و می گویند 500 هزار فعال صنایع دستی در کشور داریم، کل افرادی که می توانستند و در نمایشگاه ها شرکت می کردند حدود 500 نفر بوده است. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گرفت که برای حوزه بازرگانی برنامه تعیین و درستی وجود ندارد.

این کارشناس صنایع دستی با اعتقاد بر اینکه کرونا شرایط حوزه بازرگانی صنایع دستی را بدتر نموده است، اعلام کرد: شاید باور نکنید که تعداد کارشناسان صنایع دستی در معاونت صنایع دستی به تعداد انگشت های یک دست هم نیست و تعیین نیست که براساس چه معیارهایی تصمیم گیری می گردد. بنابراین در چنین شرایطی نمی توان انتظار برنامه ریزی های درست و دقیق داشت؛ بخصوص در شرایطی که بدنه این حوزه در حال از بین رفتن است و به نظر می رسد که کسی هم به فکر نیست.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9377

به "حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی هیچ مدافعی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی هیچ مدافعی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید