جوان ایرانی با تفکر خلاق به موفقیت های بزرگ می رسد، تا حدتوان از سفیران شرکت حمایت کردیم

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مدیرعامل یک کسب و کار اینترنتی گفت:مدیران این کسب و کار اینترنتی همانند بسیاری از شرکت ها تصمیم گرفتند آن دسته از کارمندان را که امکان فعالیت از منزل را دارند به طور کامل دورکار کنند. برای موتورسواران و سفیران شرکت هم که به هیچ عنوان امکان دورکاری وجود نداشت برنامه های حمایتی را در نظر گرفتیم.

جوان ایرانی با تفکر خلاق به موفقیت های بزرگ می رسد، تا حدتوان از سفیران شرکت حمایت کردیم

گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران- علیرضا باجلان، کسب و کارهای اینترنتی در زمان بروز بیماری کرونا دچار آسیب های مالی زیادی شدند فعالان این عرصه با تلاش گسترده به دنبال خدمات رسانی سریع و به موقع به مردم و استفاده از همه ظرفیت های ممکن برای حفظ سلامت شهروندان هستند.

از جمله مشاغلی که در زمان شیوع ویروس کووید-19 تا حد زیادی به کمک مردم آمده و به آن ها کمک کرده است تا بدون خروج از منزل نیازهای خود را برای جابه جایی کالا برطرف سازند کسب و کارهای اینترنتی در حوزه حمل و نقل کالا و وسایل مختلف است. با وجود چنین نیاز گسترده ای در کشور و حتی دنیا این دسته از مشاغل نیز دچار آسیب هایی شده و برای تامین سرمایه مورد نیاز خود با مسائل زیادی روبرو شدند. در همین رابطه با مهدی نایبی مدیرعامل یکی از کسب و کارهای اینرنتی در حوزه جابه جایی کالا مصاحبه کردیم که در استفاده مشروح آن را مشاهده می کنید.

خبرنگاران: شیوع ویروس کرونا چه تاثیری روی کسب و کار شما داشته است؟

نایبی: طبیعتاً بیماری کرونا روی کسب و کارهای مختلف در همه کشورهای درگیر تاثیرات زیادی داشته است. با توجه به نوع فعالیت و خدمات این کسب و کار اینترنتی آسیب مالی سنگینی به آن وارد نشد ولی به دلیل تعطیل بودن بسکمک از کسب و کارها و قوانین فاصله گذاری اجتماعی تعداد درخواست های ارسالی برای شرکت نسبت به نوروز سال 98 در حدود 10 الی 15 درصد کاهش پیدا کرد.

شیوع بیماری کرونا سبب شد مردم تمایل کمتری به خروج از منزل داشته باشند و از همین رو جای تعجب نیست اگر فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در حوزه جا به جایی کالا کاهش چشمگیری پیدا نکند. در ایران به دلیل رکود مالی کسب و کارهای مختلف با مسائل عدیده ای روبرو هستند و این موضوع با اضافه شدن بیماری کرونا به آن نمود بیشتری در جامعه پیدا کرد.

هنوز هم تعداد زیادی از شرکت ها، فروشگاه ها و رستوران ها به طور رسمی بازگشایی نشده اند و مردم همچنان با ویروس کووید-19 درگیر هستند و این موضوع سبب شده این کسب و کار اینترنتی به حالت ایده آل خود نرسد.

خبرنگاران: چه برنامه هایی را برای روبرو کمتر با آسیب های کرونا چه از لحاظ مالی و چه از حیث حفظ سلامت کارمندان خود در نظر گرفتید؟

نایبی: مدیران این کسب و کار اینترنتی همانند بسکمک از شرکت ها تصمیم گرفتند آن دسته از کارمندان را که امکان فعالیت از منزل را دارند به طور کامل دورکار کنند و فعالیت کارمندانی را که الزام به حضور در شرکت داشتند به صورت شیفت بندی شده برنامه ریزی کردیم. برای موتورسواران و سفیران شرکت هم که به هیچ عنوان امکان دورکاری وجود نداشت برنامه های حمایتی را در نظر گرفتیم.

اقداماتی برای حمایت از موتورسواران

در اولین گام بین تعدادی از سفیران ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش توزیع کردیم. اما به علت تعداد بسیار زیاد موتورسواران شاغل در این شرکت نتوانستیم این اقلام را به همه آن ها برسیم. به همین دلیل تصمیم بر این شد که در بازه زمانی اوج شیوع کرونا مبلغ کمیسیون دریافتی از سفیران کاهش و یا به طور کلی حذف شود. با توافق های صورت گرفته بین این کسب و کارهای اینترنتی و چند موسسه خیریه بسته های حمایتی بین جمعی از سفیران شرکت توزیع شد.

این کسب و کار اینترنتی تمامی تلاش خود را به کار بسته تا آموزش های لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید-19 را به پیک های شاغل در این شرکت بدهد. متاسفانه اوضاع کنونی شرایط سختی است اما این کسب و کار تلاش خود را می کند تا آسیب کمتری به کارمندان وارد شود.

خبرنگاران: آیا دستگاه های دولتی پس از شیوع بیماری کرونا از کسب و کار شما حمایت کردند؟

نایبی: به طور کوتاه خیر. البته برخی از نهادها برای حمایت از سفیران شاغل در این شرکت ابراز تمایل کردند ولی در عمل همه دستگاه های دولتی از این کسب و کار می خواستند برای هرگونه کمک مالی به پیک های ضمانت نامه شرکت را دریافت کنند. این اقدام با توجه به تعداد بسیار زیاد موتورسواران شاغل در این کسب و کار اینترنتی آن هم در شرایط کنونی به هیچ عنوان منطقی و امکان پذیر نیست. به عنوان مثال اگر دولت بخواهد به هرکدام از سفیران مبلغ 2 میلیون تومان وام با بهره کم بدهد شرکت باید برای تقریبا 10 هزار نفر به دستگاه های دولتی تعهد مالی بدهد که این موضوع با توجه به سطح درآمدزایی شرکت غیرممکن است.

یعنی بحث حمایت از کسب و کارهای اینترنتی نباید فقط در حد صحبت باشد و راه های سریع و آسان برای دسترسی به منابع حمایتی تعیین شود. در این صورت مدیران همه کسب و کارها به راحتی کارمندان خود را حمایت می کنند.

خبرنگاران: برنامه شما برای ورود به بازار سرمایه چگونه است؟

نایبی: تقریبا هر شرکتی در دنیا به دنبال این است که وارد بازار بورس در کشور خود بشود. اصولاً بنیانگذاران و مدیران کسب و کارهای مختلف برای افزایش درآمدزایی شرکت های خود یا تمایل به بازار سرمایه دارند و یا کل امتیاز شرکت خود را به یکی از شرکت های رقیب می فروشند.

در ضمنً ورود کسب و کارهای اینترنتی به بورس این امید را به جوان های کشور می دهد که آن ها نیز می توانند ایده های خلاقانه خود را پرورش داده و با تلاش به سطحی برسند که هم خدمات متنوعی را به جامعه خود ارائه داده و هم از لحاظ مالی دچار بحران نشوند. قطعا هر جوان ایران با پشتکار و تفکر نوآورانه می تواند به موفقیت های بزرگی در سطح کشور و دنیا دست پیدا کند.

4144/

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5842

به "جوان ایرانی با تفکر خلاق به موفقیت های بزرگ می رسد، تا حدتوان از سفیران شرکت حمایت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوان ایرانی با تفکر خلاق به موفقیت های بزرگ می رسد، تا حدتوان از سفیران شرکت حمایت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید