جذابیت ها و خطرات هتلی که ربات ها مهمان دار مسافران هستند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یکی از عجیب ترین و مشهور ترین هتل های جهان که تمامی پرسنل آن ربات هستند درخطر برشکستگی به دلیل احتمال نفوذ هکران به اطلاعات مسافرانش قرارگرفته است.

جذابیت ها و خطرات هتلی که ربات ها مهمان دار مسافران هستند

به گزارش خبرنگار ، بنا به اعلام کارشناسان هتل Henn na در کشور ژاپن، ربات های مخصوص اتاق مشتریان می توانند مورد هک قرار گرفته و اطلاعات مشتریان و مکالمات آنها را ضبط نمایند.

هتل Henn na چند سال پیش افتتاح شده است و اصلی ترین دلیل مشهور شدن آن استفاده از انواع ربات ها برای رسیدگی به مسافران است. این هتل در سراسر کشور ژاپن حدود 10 شعبه دارد.

نام این هتل در کتاب رکورد های گینس به دلیل استفاده از تعداد زیاد ربات در بخش های مختلف آن ثبت شده است. از جمله ویژگی های منحصربه فرد این هتل، بخش پذیرش مسافران است که در آن ربات هایی به شکل دایناسور از مشتریان استقبال می نمایند و اتاق ها را در اختیار مسافران قرار می دهند.

هتل Henn na بخشی از یک مجموعه هتل های زنجیره ای است و مدیران هتل به تازگی اعلام نموده اند نرم افزار حدود 100 ربات به نام Tapia که در اتاق مسافران قرار می گیرند را حذف و نرم افزار جدیدی نصب نموده و آن به روز رسانی نموده است.

کارشناسان اعلام نموده اند ربات های درون اتاق مسافران می توانند در صورت هک شدن به یک دوربین با قابلیت کنترل از راه دور و میکروفونی با قابلیت ضبط صدای مسافران تبدیل گردد.

مدیران هتل های زنجیره ای به مسافران اطمینان داده اند تاکنون هیچ برنامه غیرمجازی بر روی ربات ها نصب و اطلاعات مشتریان مورد سوء استفاده قرار نگرفته است.

گروهی از کارشناسان اعلام نموده اند وجود چنین حفره امنیتی خطرناکی در هتل کافی است تا مسافران دیگر تمایل چندانی به اقامت در این هتل پیدا ننمایند و حتی موجب برشکستگی آنها گردد.

افزون بر امکان هک اطلاعات در این هتل، آنالیز کارشناسان از نحوه عملکرد انواع ربات های هتل نشان می دهند، تعداد زیادی از آنها عملاً بی فایده هستند و مدیران هتل برای خدمت رسانی به مشتریان از نیرو های انسانی یاری می گیرند.

کارشناسان اعلام نموده اند مسئولان هتل چندین ماه از وجود این نقص سیستمی مطلع بوده اند، اما بسیار دیر اقدام نموده اند. ربات Tapia برای پاسخ به انواع سئوال های مشتریان درون اتاق ها تعبیه شده است، اما این امکان را دارد که فایل های صوتی و ویدئویی از مسافران را برای هکر ها ارسال کند.

این ربات عملکردی مانند دستیار شخصی الکسای شرکت آمازون را دارد و می تواند اطلاعات راستا، آب و هوا، ساعت آماده شدن خوراک و دریافت تاکسی و مواردی از این دست را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: تجهیزات فوق العاده استارشیپ برای حفظ سلامت فضانوردان درسفر به مریخ

به گفته متخصصان هوش مصنوعی، هر وسیله ای که به شبکه اینترنت متصل گردد از جمله لپ تاب، تلفن همراه، وب کم و انواع ربات ها می توانند در معرض خطرهک شدن و سوء استفاده از اطلاعات قرار بگیرند.

دستگاه هایی که دارای دوربین هستند می توانند پس از هک تصاویر و فایل های صوتی را به هکر ها ارسال نمایند.

فاش شدن امکان هک ربات های میزبان پس از آن اعلام شد که یکی از مهمانان آشنا به هوش مصنوعی و برنامه نویسی، برای اطمینان از امنیت ربات ها، آنها را هک کرد و سپس نتیجه را به مدیران هتل خبر داد.

کارشناسان اعلام نموده اند بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگ درجهان این روز ها به شدت نگران حفاظت از اطلاعات خود و کاربرانشان هستند.

در سال های اخیر همزمان با رشد راه چاره های جلوگیری از هک، تعداد زیادی از هکران از راه های مختلف قصد ورود به اطلاعات سازمان های مختلف را دارند.

بیشتر سازمان ها و شرکت های بزرگ دردنیا، برای جلوگیری از هک شدن اطلاعات مشتریان و محصولات خود، تنها در آن دسته از محصولات بسیارگران قیمت سرمایه گذاری می نمایند در حالی که محصولات ارزان تر که در آنها فناوری های پیشرفته برای جلوگیری از هک وجود ندارد بیشتر در معرض آسیب و هک شدن قراردارند.

منبع: fastcompany

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 55

به "جذابیت ها و خطرات هتلی که ربات ها مهمان دار مسافران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابیت ها و خطرات هتلی که ربات ها مهمان دار مسافران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید