تعبیر خواب انار - دیدن انار در خواب چه تعبیری دارد؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، انار میوه ای است با تاریخچه ای کهن که دیدن رویای آن بسیار رایج است. تعبیر خواب انار بر اساس دو دیدگاه اسلامی و روانشناسی قابل تفسیر است که بسته به شرایط زندگی بیننده رویا می توان از هر دو تفسیر استفاده کرد.

تعبیر خواب انار - دیدن انار در خواب چه تعبیری دارد؟

در این مطلب می خوانید:

تعبیر خواب انار

تعبیر خواب خوردن انار

تعبیر خواب انار شیرین

تعبیر خواب انار ترش

تعبیر خواب انار پوسیده و فاسد

تعبیر خواب درخت انار

تعبیر خواب انار پوست کنده

تعبیر خواب انار

دیدگاه اسلامی (ابن سیرین، امام صادق، جابر مغربی و …)

به طور کلی معبرین اسلامی تعبیر خواب دیدن هر نوع میوه ای را بر اساس تعبیر درخت، رنگ و مزه آن میوه بیان می نمایند. به این صورت که اگر درخت انار تعبیری نیکو به همراه داشته باشد دیدن خود انار نیز نیکو خواهد بود. بنابراین برای تفسیر رویای خود به این موضوعات توجه فرمایید.

حضرت دانیال: تعبیر انار، مال و اموال است، اما به اندازه سعی و همت تو، مخصوصا اگر در فصل انار خواب آن را ببینی، ولی اگر در بیداری فصل انار نباشد، تعبیرش بد است.

منوچهر مطیعی تهرانی: انار میوه ای است بهشتی و دیدن آن در خواب نیکو است. معبران کهن انار را به مال و پول تعبیر نموده اند و حتی برخی از آن ها مقدار پولی را که به دست بیننده خواب می رسد برآورد نموده و هر انار را هزار درم نوشته اند که مثلا می توانیم بگویم هزار تومان. این تعبیر از آن جهت شده که انار دانه دانه است و در قدیم که اسکناس و چک وجود نداشت معاملات صرفا با سکه انجام می گرفت لذا هر انار را هزار سکه بر آورد نموده اند.

اسماعیل بن اشعث: اگر پادشاهی در خواب ببیند که انار دارد، حکومت شهری را به دست می آورد یا اگر رئیسی این خواب را ببیند، بر روستایی ریاست می نماید یا اگر بازرگانی این خواب را ببیند، ده هزار درهم به دست می آورد یا اگر بازاری باشد، هزار درهم به دست می آورد، یا اگر شخص فقیر و تنگدستی این خواب را ببیند، یک یا ده درهم به دست می آورد.

دیدن انار در خواب نتیجه ای را نشان می دهد که در اثر نظم و ترتیب بدست آمده باشد

دیدگاه روانشناسی

دیدن انار در خواب نمادی از جنسیت، قدرت، ثروت و جذابیت است.

معمولا خواب هایی که با موضوع انار دیده می شوند شامل موارد زیر هستند:

  • درخت انار پر از میوه یا شکوفه
  • خوردن دانه های انار
  • دادن یا هدیه کردن انار به دیگران
  • خوردن انار شیرین یا ترش
  • دیدن انار ترک خورده یا فاسد

خوردن دانه های انار در خواب نشانه جذابیت است.

این جذابیت هم می تواند در رابطه جنسی یا عشق باشد هم در ارتباط با قدرت و ثروت. اگر در خواب گرسنه بودید و تمامی دانه های انار را یافتید بیانگر قدرت فزاینده شما در زندگی است.

به دلیل فواید بسیار انار در سلامتی این میوه نمادی از سلامت جسمی برای بیننده خواب است. در واقع تعبیر خواب انار بسته به شرایط جسمانی بیننده خواب می تواند متفاوت باشد. برخی از معبرین غربی خوردن انار برای افراد سالم را هشداری برای بیماری می دانند.

آنلی بیتون: دیدن انار در خواب، نشانه آن است که از استعدادهای خود در راهی درست بهره برداری می کنید و پیوسته به دانش خود می افزایید.

کارل گوستاو یونگ: دیدن انار در خوابتان بیانگر باروری، سلامت، زندگی و طول عمر است. این رویا می تواند نمادی از به طمع انداختن و دعوت به رابطه جنسی هم بیان می شود.

تعبیر خواب خوردن انار

آنلی بیتون: تعبیر خواب خوردن انار آن است که اسیر و تسلیم زیبایی های فردی خواهید شد.

لیلا برایت: دیدن یا خوردن انار در خواب. بیانگر رهایی از اتهامات دیگران نسبت به شما است.

کتاب سرزمین رویاها:

یک انار را به دو قسمت می کنید: طلبکاران شما دنبال دردسر می گردند.

انار می خورید: خوشبختی و سلامت

یک ظرف پر از انار دارید: بدون فکر کاری انجام ندهید.

تعبیر خواب انار شیرین

ابن سیرین: اگر در خواب انار شیرین ببینی، تعبیرش جمع کردن مال و اموال است. برخی از تعبیرگران می گویند: تعبیر خوردن یک انار شیرین این است که هزار درهم به دست می آوری.

جابر مغربی: اگر کسی زمانی که در بیداری فصل انار است در خواب ببیند که انار شیرین می خورد، هزار درهم یا شاید کمتر از آن یعنی پنجاه دینار یا پنجاه درهم به دست می آورد. اینگونه رویاها بایستی بر اساس بزرگی و همت شخص رویابین تعبیر شود.

ابراهیم کرمانی: چنانچه بازرگان هستی و در بیداری نیز فصل انار باشد و در خواب ببینی انار شیرین می خوری، جنس و کالای تو رایج می شود، و اگر مسافر هستی، تعبیرش این است که سفر خوب و مبارک و با سود و منفعتی خواهی داشت.

چه در بیداری فصل انار باشد و چه نباشد، اگر در خواب ببینی انار شیرینی را با پوست و پیه (پوسته های سفید داخلی) آن می خوری، از همه چیز برخوردار می شوی.

امام صادق (ع): تعبیرهای خوردن انار شیرین عبارتند از:

  • جمع کردن مال و اموال
  • زن خوب و پارسا
  • شهر آباد

مطیعی تهرانی:

  • برخی از معبران انار شیرین و با طراوت را به زن خوب روی و مهربان تعبیر نموده اند.
  • چنانچه کسی ببیند اناری شیرین و تازه دارد یا از دیگری می گیرد زنی خلیق و خوبروی سرراهش قرار می گیرد.
  • اگر اناری از درخت کندید و خوردید و به دهان شما خوش آمد از جانب همسری خوب روی و خوش خلق بهره مند می گشت. روی هم رفته دیدن انار در خواب به وقت خود یعنی در فصل انار خوب است و در بی وقت خوب نیست.
  • چنانچه کسی ببیند که در خواب انار شیرین می خورد اگر تاجر است سود می برد و اگر مسافر است به سلامت به خانه باز می شود و اگر جوان و مجرد است همسری دل خواه می یابد و بخصوص اگر بیمار است شفا حاصل می نماید.
  • داشتن انار شیرین و با طراوت، اندوختن پول است و چنانچه ببینید تعداد زیادی انار در ساک نهاده اید یا در خانه خود دارید گویای آن است که مال اندوزی می کنید و به جمع آوری پول می پردازید.

تعبیر خواب انار ترش

ابن سیرین: تعبیر انار ترش، غم و اندوه است.

امام صادق (ع): تعبیر خوردن انار ترش، غم و اندوه می باشد،

جابر مغربی: چه در بیداری فصل انار باشد و چه نباشد در همه حال اگر در خواب ببینی انار ترش می خوری، تعبیرش بد است.

مطیعی تهرانی: انار ترش غم و اندوه است اما اگر اناری خوردید که دیدید طعم آن را نمی دانید، شیرین است یا ترش همان تعبیر انار را دارد.

تعبیر خواب انار پوسیده و فاسد

مطیعی تهرانی:

  • انار لهیده و گندیده انسانی است احمق و ابله و مزاحم چنانچه کسی در خواب ببیند اناری لهیده در دست دارد یا انار گندیده و شلی را در راه یافت با انسانی احمق و ابله برخورد می نماید.
  • دیدن دانه های انار بدون پوست و پی خوب نیست و چنانچه در خواب از دست کسی بگیرید نشان آن است که از جانب او به شما غمی می رسد و زیانی وارد می آید.

کتاب سرزمین رویاها: انارهای فاسد: مسائل بسیار در انتظار شماست.

معبرین غربی: دیدن انار فاسد و گندیده در خواب نمادی از یاس و ناامیدی در زندگی است. این ناامیدی تا حدودی با ناامنی یا سرنوشت شما در ارتباط است. اقدامات و گام هایی مناسب و به موقع را برنامه ریزی کنید تا چیزهایی فاسد و گندیده را در خواب خود مشاهده نکنید.

تعبیر خواب درخت انار

حضرت دانیال (ع): تعبیر درخت انار، شخصی است که مال و نعمت فراوانی دارد. برخی از تعبیرگران نیز گفته اند: تعبیرش زنی ثروتمند و شایسته می باشد.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است:

خواب درخت انار: ثروت بزرگی نصیبتان می شود.

یک درخت انار پر ازگل: خوشبختی

یک درخت انار پر از انار: شادی و لذت

تعبیر خواب انار پوست کنده

مطیعی تهرانی: در بیداری اگر کسی اناری پوست بکند و دانه کند و نمک و گلپر بزند و مقابل ما در بشقابی بنهد محبت نموده است اما اگر در خواب کسی این کار را بکند گویای آن است که برای ما توطئه ای ترتیب داده که باید هشیار و بینا و مطلع باشیم. ما نیز اگر در خواب انار دانه کنیم و در بشقاب پیش روی کسی قرار دهیم خواب ما می گوید که درباره او حسن نیت نداریم و کاری می کنیم که به او زیان می رسد چه آن شخص در خواب ما شناخته باشد چه ناشناخته.

کلام آخر

شاید بسیاری از ما خواب هایی با محتوای انار دریافت از مرده، انار خوردن مرده، انار قرمز و … دیده باشیم که تفاسیر آن براساس ویژگی های اخلاقی شخص فوت شده، شرایط و شرایط زندگی بیننده رویا، باردار بودن یا نبودن و … انجام می شود. برای مطلعی از فضای کلی خواب آن را به کارشناسان ما بسپارید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7069

به "تعبیر خواب انار - دیدن انار در خواب چه تعبیری دارد؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "تعبیر خواب انار - دیدن انار در خواب چه تعبیری دارد؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعبیر خواب انار - دیدن انار در خواب چه تعبیری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید