تشدید برخورد با تورهای غیرمجاز در استان مرکزی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از برخورد جدی و قانونی با متخلفان برگزارکننده تورهای گردشگری غیرمجاز اطلاع داد.

تشدید برخورد با تورهای غیرمجاز در استان مرکزی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان سرپرست این اداره کل امروز 16 تیر ماه 99 در تکمیل این خبر گفت: در این راستا با نصب بنر و پلاکارد در نقاط پرتردد و مرکز شهر، از عواقب سفر با تورهای غیرمجاز به مردم اطلاع رسانی اجرا شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر شاهد مراجعه افرادی هستیم که به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و پایین بودن کیفیت خدمات و عدم پایبندی مجریان تور به تعهدات خود، از این تورها شکایت می نمایند که اغلب آنها تورهایی هستند که به صورت غیرمجاز اجرا می گردد.

او گفت: متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز که اخیرا به وسیله شبکه های مجازی نیز به انجام تبلیغات می پردازند، شناخت کافی از گردشگری ندارند و به صنعت گردشگری و تورگردانی استان و چرخه صنعت گردشگری ضربه می زند.

مرزبان هم چنین به اطلاع رسانی در این مورد هم اشاره نمود و گفت: هشدار برای تورهای مسافرتی و گردشگری از سوی افراد غیرمجاز و فاقد مجوز به عموم مردم داده شد.

او توضیح داد: در مورد اطلاع رسانی به مردم به وسیله صدا و سیمای استان نیز در نظر داریم این موضوع به آگاهی عموم مردم برسد.

او با اشاره به اهمیت رضایت مسافران و گردشگران از خدماتی که ارائه می گردد گفت: هیئتی متشکل از نماینده مجمع دفاتر خدمات مسافرتی، کارشناس نظارت بر تاسیسات گردشگری اداره کل، رؤسای شهرستان ها و حراست اداره کل تشکیل شده که هدف از تشکیل این کمیته بازبینی و نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی استان و جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز است.

مرزبان گفت: فعالیت تورهای غیرمجاز در منطقه می تواند ضربه سنگینی به صنعت گردشگری منطقه وارد کند که باید این فعالیت ها ساماندهی و از فعالیت های غیر مجاز جلوگیری گردد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی دارای 50 راهنمای گردشگری کارت دار است که به فعالیت های گردشگری می پردازند و دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری که مجوز ارائه تور دریافت نموده اند باید به حوزه تورگردانی وارد شوند تا امنیت، رفاه و آرامش برای گردشگران فراهم گردد.

او در ادامه توضیح داد: بعضی افراد فرصت طلب با انتشار یک شماره تلفن اقدام به تبلیغ تورهای مختلف می نمایند که تنها منافع خود را در نظر می گیرند و جوابگوی مسائل احتمالی نیستند.

امرزبان در ادامه اضافه کرد: تورگردانی یک کار تخصصی است و افرادی که در این حرفه فعالیت می نمایند باید آموزش های لازم را فرا بگیرند و گذراندن یک دوره شش ماهه نباید ملاک کار قرار گیرد.

مرزبان اضافه کرد: در صورتی که هم استانی ها نیز به ما گزارشی از فعالیت تورهای غیرمجاز ارائه دهند ما حتما تخلفات اجرا شده را پیگیری خواهیم کرد.

او خاطر نشان کرد: آژانس های خدمات مسافرتی قانونی و مجاز کشور با توجه به نظارت های اجرا شده تخلفات کمتری دارند و عمده تخلفاتی که انجام می گردد، توسط آژانس های غیرمجاز است و متاسفانه بسیاری از مردم با دیدن تبلیغات تورهای گردشگری با قیمت های ارزان، اطلاعات کافی در مورد احتمال تخلف در این تورها را ندارند و امیدواریم بتوانیم معضلات مالی و اجتماعی و فرهنگی آنها را به مردم بشناسانیم.

در استان مرکزی 59 دفتر خدمات مسافرتی و 17 هتل و دو هتل آپارتمان مجاز به مسافران و گردشگران خدمات رسانی می نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5695

به "تشدید برخورد با تورهای غیرمجاز در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید برخورد با تورهای غیرمجاز در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید