تحول آموزش به سبک واقعیت افزوده، اپلیکیشن هایی که یادگیری را بهبود می بخشند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، واقعیت افزوده فناوری جدیدی است که با آن می توان محتوای دیجیتالی ساخته شده توسط کامپیوتر را به صورت مجازی در دنیای واقعی نمایش داد. در این گزارش به معرفی اپلیکیشن های برتر این فناوری در حوزه یادگیری می پردازیم.

تحول آموزش به سبک واقعیت افزوده، اپلیکیشن هایی که یادگیری را بهبود می بخشند

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه فناوری خبرگزاری خبرنگاران، در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است و جایی که شهرها قلمرو خود را به سمت فضاهای خالی گسترش می دهند، فناوری نیز در یک چشم به هم زدن تکامل می یابد. یکی از فناوری هایی که در سال های اخیر موردتوجه بسیاری قرارگرفته، واقعیت افزوده (Augmented reality ؛AR) است؛ فناوری نوظهوری که با استفاده از آن می توان محتوای دیجیتالی ساخته شده توسط کامپیوتر را به صورت مجازی در دنیای واقعی نمایش داد. بااین حال برای واقعیت افزوده (AR)، زمان زیادی لازم بود تا به عنوان یک فناوری در بازار پذیرفته گردد.

امروزه به لطف کاهش قیمت هدست ها، فاصله گذاری اجتماعی و غیره، این رشته خصوصاً در دنیا پساکرونا بیشتر موردتوجه قرار خواهد گرفت. ازآنجاکه دانش آموزان در سراسر دنیا مشغول آموزش از راه دور (کلاس های آنلاین) هستند، واقعیت افزوده می تواند با ازبین بردن مرز بین دنیای فیزیکی و دیجیتال، تجربه یادگیری آنها را افزایش دهد. به عنوان مثال، دانش آموزان می توانند با دیدن دنیا به طور مجازی، با مصر باستان آشنا شوند، شاید با فراعنه گذشته دست بدهند و با فرهنگ آنها آشنا شوند! آنها می توانند درحالی که در خانه هستند یک ببر را مشاهده نموده و صدای غرش آن را گوش دهند.

بنابراین واقعیت افزوده امکانات بسیاری در اختیار دانش آموزانی که این روزها آموزش از راه دور را تجربه می نمایند قرار می دهد و مزایای بیشتری را برای یادگیری آنها در یک محیط مشترک فراهم می نماید.

امروزه اپلیکیشن های بسیاری وجود دارد که معلمان می توانند با استفاده از آنها تجربه آموزش مبتنی بر واقعیت افزوده را به دانش آموزان ارائه نمایند.

Google Expeditions

این برنامه ترکیبی بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است و به معلم اجازه می دهد دانش آموزان را به وسیله صحنه های 360 درجه و اشیاء سه بعدی هدایت کند، تا بتوانند مکان ها و مصنوعات جالب را مشاهده نمایند.

این برنامه واقعیت افزوده برای سیستم عامل های اندروید و آی.او.اس در دسترس است. پس از دانلود رایگان برنامه Expeditions AR، می توانید از امکانات مختلف آن بهره مند شوید؛ برای مثال می توان از موزه اسمیتسونین (عظیم ترین موزه علمی-فرهنگی-تحقیقاتی دنیا) بازدید کرد یا یک اسکلت انسان را به اندازه واقعی روی میز کلاس مشاهده کرد.

FETCH! Lunch Rush

این برنامه که توسط پی بی اس توسعه یافته، یک برنامه واقعیت افزوده است که می تواند به وسیله مصورسازی (گرافیک رایانه ای) برای آموزش مهارت های ریاضی به دانش آموزان ابتدایی استفاده گردد. این برنامه به صورت سه بعدی طراحی شده و از دوربین گوشی های هوشمند برای قرار دادن گرافیک روی دوربین در محیط های واقعی استفاده می نماید.

همچنین، این برنامه به دانش آموزان ابتدایی می آموزد که با استفاده از سناریوهای دنیای واقعی که در حین حل مسائل ریاضی امکان تجسم را فراهم می نمایند، جمع و تفریق انجام دهند. این برنامه برای سیستم عامل آی.او.اس به صورت رایگان در فروشگاه اپل در دسترس است.

Catchy Words AR

این اپلیکیشن یک بازی کلمه ای مبتنی بر واقعیت افزوده است که برای دانش آموزان دبستانی طراحی شده است. این بازی رایگان کلمه ای که ترکیبی از یادگیری و حرکت است برای آنها لذت بخش خواهد بود. دانش آموزان بدون دست زدن به صفحه، برای حل معماهای کلمه ای، به اطراف می گردند تا حروف را پیدا نمایند و درنتیجه معما را حل نمایند. برای بچه هایی که در یادگیری کلمات مشکل دارند این برنامه بسیار مفید خواهد بود.

Anatomy 4D

این اپلیکیشن بهترین گزینه برای دانشجویان پزشکی است. علاقه مندان به کالبدشناسی توسط این برنامه، از سیستم اسکلت بدن گرفته تا سیستم عضلانی و گوارشی، اطلاعات مربوط به سیستم های مختلف انسانی را در اختیار خواهند داشت.

این برنامه مدل های سه بعدی بدن انسان را نشان می دهد و امکان تعامل با آن را فراهم می نماید. درواقع کاربران می توانند هر قسمت از بدن انسان را تغییر داده، جابجا و یا تنظیم نمایند و از این طریق درباره قسمت ها، مفاصل، عملنمودها و غیره بیشتر بدانند. این برنامه برای سیستم عامل اندروید و آی.او.اس در دسترس است.

CoSpaces Edu

این برنامه به دانش آموزان اجازه می دهد تا به وسیله محتواهای گوناگون خلاقیت های سه بعدی مختلفی بسازند، اینفوگرافیک های متحرک بسازند و به وسیله نمایشگاه ها و تورهای مجازی داستان تعریف نمایند. دانش آموزان همچنین می توانند خلاقیت های مجازی خود را بر روی هر سطح از دنیای واقعی در واقعیت افزوده طراحی نمایند. این برنامه موجب افزایش مهارت های سواد دیجیتال، ارتقاء خلاقیت و افزایش همکاری خلاق می گردد.

EKID

این برنامه واقعیت افزوده با زیبایی خاصی طراحی شده و بچه ها (تا سن 8 سال) را قادر می سازد با استفاده از فلش کارت های تقویت شده دنیا اطراف خود را کشف نمایند. این یک ابزار آموزشی هوشمند است که با قانون COPPA (حمایت از حریم خصوصی آنلاین بچه ها) مطابقت دارد و برای استفاده در خانه یا کلاس طراحی شده است. این برنامه به آنالیز حیوانات، پستانداران، موجودات، حشرات و انواع وسایل حمل ونقل می پردازد. این برنامه رایگان بوده و برای آیفون و آی پد موجود است.

Freedom Stories

این برنامه توسط مؤسسه تحقیقاتی هریت توبمن و آزمایشگاه واقعیت افزوده دانشگاه یورک، در خصوص مهاجرت دنیای مردم آفریقا توسعه یافته است. معلمان می توانند از این برنامه برای آموزش حوادث تاریخی زمان های گذشته به دانش آموزان استفاده نمایند. آنها می توانند با استفاده از این برنامه دانش آموزان را به دوره های مختلف تاریخی ببرند و وقایع آن دوران را به دانش آموزان نشان دهند. این برنامه یک تجربه هیجان انگیز برای دانش آموزان خواهد بود.

Elements 4D

این برنامه AR که توسط شرکت واقعیت افزوده DAQRI ساخته شده، به دانش آموزان امکان می دهد تا عناصر مختلف را ترکیب نمایند و بتوانند شیمی را در عمل ببینند. این برنامه از مجموعه ای از مکعب های 4 بعدی تهیه شده که می توان آنها را در مقابل دوربین هر گوشی نگه داشت و عناصر را در واقعیت افزوده مشاهده کرد. دانش آموزان می توانند با استفاده از مکعب ها در خصوص 36 عنصر مختلف، همراه با اطلاعات دقیق مانند وزن اتمی، حقایق جالب و غیره اطلاعات کسب نمایند.

Exoplanet

این اپلیکیشن یک ابزار تعاملی سرگرم نماینده است که به دانش آموزان یاری می نماید سیارات را کشف نمایند. این برنامه همچنین دارای یک نقشه آسمان و یک مدل بصری باکیفیت از منظومه شمسی است. توسعه دهندگان برنامه، آن را به طور منظم به روزرسانی می نمایند. بنابراین، اطلاعات و حقایق ارائه شده در آن همچنان مرتبط و دقیق هستند. این برنامه بسیار شبیه به نرم افزار Google Sky Map است.

4112/پ

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6968

به "تحول آموزش به سبک واقعیت افزوده، اپلیکیشن هایی که یادگیری را بهبود می بخشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول آموزش به سبک واقعیت افزوده، اپلیکیشن هایی که یادگیری را بهبود می بخشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید