بیانیه بحث برانگیز سازمان جهانی بهداشت، ابتلا به ویروس کرونا باعث ایمنی می گردد یا نه؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بیانیه سازمان جهانی بهداشت درباره اینکه بهبودی از عفونت با ویروس کرونا لزوما باعث مصونیت نمی گردد، باعث واکنش دانشمندان در این باره شده است.

بیانیه بحث برانگیز سازمان جهانی بهداشت، ابتلا به ویروس کرونا باعث ایمنی می گردد یا نه؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین بیانیه سازمان جهانی بهداشت باعث برانگیخته شدن بحث در این باره شده است، چرا که یک تفسیر این بیانیه می تواند ابن باشد که افرادی که از ویروس جدید کرونا بهبود پیدا می نمایند، اصلا در برابر عفونت مجدد مصون نمی شوند.

  • سازمان جهانی بهداشت: گذرنامه ایمنی برای کرونا صادر نکنید

  • آنچه دانشمندان می خواهند درباره کرونا بدانند (2) | آیا بهبودی از کرونا باعث مصونیت افراد می گردد؟

اما با وجود اینکه شواهد در این باره هنوز باید ارزیابی گردد، اغلب دانشمندان با این تفسیر از بیانیه سازمان جهانی بهداشت مخالف هستند.

پروفسور پل هانتر، استاد پزشکی دانشگاه ایست انگلیا در بریتانیا در این باره می گوید هر کسی یا تقریبا هر کسی که از کووید-19 بهبود پیدا می نماید نسبت به ویروس ایمنی پیدا خواهد نمود و گرنه نمی توان او را بهبودیافته خواند.

او می گوید: آنچه نمی دانیم این است که این ایمنی چه مدت طول خواهد کشید. تقریبا به یقین می توان گفت که این ایمنی بری همه عمر ادامه نحواهد یافت.

پروفسور بابک جاوید، محقق ارشد در دانشکده پزشکی دانشگاه تسینگ هوآ در پکن می گوید بیانیه سازمان جهانی بهداشت بسیار گیج نماینده است.

او می گوید با توجه به اینکه اکثریت افرادی که دچار کووید-19 شده اند، آنتی بادی های خنثی نماینده فراوری می نمایند، معقول است که فر کنیم آنها در برابر عفونت دوباره دست کم به طور کوتاه مدت ایمن می شوند.- پرسش اساسی که باقی می ماند که این است که این پاسخ ایمنی چقدر قوی است و برای چه مدتی دوام خواهد یافت.

دکتر سیمون کلارک، استادیار میکروب شناسی سلولی در دانشگاه ردینگ در بریتانیا در این باره می گوید: در این مرحله هیچکس اطمینان ندارد که این آنتی بادی ها تا چه مدتی باعث حفاظت افراد می گردد، ممکن است این مدت هفته ها، ماه ها یا سال ها باشد و پیش بینی کردن در این باره بدون در دست داشتن شواهد معقول نیست. توجه داشته باشید که این بیماری تازه چهار ماه است که شناخته شده است، بنابراین در این مرحله با دانش موجود نمی توان گفت که این ایمنی بیشتر از یک از مدت محدود زمانی طول خواهد کشید یا نه.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4125

به "بیانیه بحث برانگیز سازمان جهانی بهداشت، ابتلا به ویروس کرونا باعث ایمنی می گردد یا نه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه بحث برانگیز سازمان جهانی بهداشت، ابتلا به ویروس کرونا باعث ایمنی می گردد یا نه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید