برای عمومی کردن ورزش باید از مدارس و دانشگاه استفاده کرد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، مهدی شریعتی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره نقش ورزش همگانی در زندگی مردم گفت: ورزش همگانی در واقع متولی اصلی نهادینه سازی ورزش در کشور است و در ابعاد مختلف کارکردها و کاربردهای مختلفی دارد. در کشور ما در بین فدراسیون های مختلف ورزشی، معاونت فرهنگی و آموزشی وزارت ورزش متولی اصلی است و در ادامه فدراسیون همگانی.

برای عمومی کردن ورزش باید از مدارس و دانشگاه استفاده کرد

مدیرکل دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در ادامه تأکید کرد: با روی کار آمدن نیروهای جوان اتفاقات خوبی اتفاق افتاده است. حدود یک سال گذشته نیروهای جوان و ساختار جدید در فدراسیون همگانی به سمت و سویی حرکت نموده که مردم را به ورزش همگانی علاقه مند کند. اگر نگاهی به فعالیت های شش سال گذشته بیندازیم، شاید تنها همایش دوومیدانی و دوچرخه سواری را شاهد می بودیم اما امروزه رویدادها و کمپین های مختلفی مانند پویش آماده باش در جریان است.

وی در ادامه تأکید کرد: در این روزهای کرونایی اتفاقاتی رخ می دهد که مردم را به تحرک بیشتر وادار کنیم. ما نیز در دانشگاه فنی و حرفه ای هر یاریی که بتوانیم انجام خواهیم داد. جشنواره های مجازی را راه اندازی نموده ایم، فعالیت ها و کارهای خود را مدیریت می کنیم تا به افزایش و توسعه فعالیت های بدنی و در نهایت نهادینه سازی ورزش یاری کنیم.

شریعتی درباره چاقی مفرط و کم تحرکی مردم اضافه کرد: به دلیل توسعه تکنولوژی خواه ناخواه انسان به زندگی ساکن روی آورده، هر چقدر بتوانیم برای افزایش فعالیت بدنی مردم از فناوری استفاده کنیم، بهتر است. رشته ها و انجمن های مختلفی در فدراسیون همگانی داریم، در واقع فدراسیون همگانی یک وزارت همگانی است که با توجه به تدوین سیاست های جدید به ویژه در یک سال گذشته، به نهادینه کردن ورزش در زندگی مردم یاری می نماید.

وی در انتها گفت: از این نکته نباید غافل شویم که اگر قرار است اتفاقی بنیادین رخ دهد، باید از مدارس و دانشگاه ها استفاده کنیم و در آینده نتایج آن را ببینیم که ورزش در رأس کارهای مردم قرار گرفته است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6639

به "برای عمومی کردن ورزش باید از مدارس و دانشگاه استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای عمومی کردن ورزش باید از مدارس و دانشگاه استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید