استمرار فراوری گندم لازم است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، معاون وزیر جهاد گفت: ما باید بر روی اصول فراوری گندم کشور بایستیم و فراوری داخلی گندم را که اساس زراعت محسوب می گردد، حفظ کنیم.

استمرار فراوری گندم لازم است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، جواد وفابخش در جلسه هم اندیشی گندم کاران و صنایع وابسته که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار گردید، توضیح داد: باید تشکل های غیردولتی را به صورت استراتژیک در قالب مجموعه ای، پیش ببریم که خود را از دولت جدا نمایند.

وی اضافه کرد: ما باید بر روی اصول فراوری گندم کشور بایستیم و فراوری داخلی گندم را که اساس زراعت محسوب می گردد، حفظ کنیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی عنوان نمود: باید دستاورد های بخش کشاورزی در جلسات بخش خصوصی تحلیل و مسائل این بخش برای اصلاح به وزارت جهاد کشاورزی ارجاع داده گردد.

در این جلسه، اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم اظهار کرد: گندم از پیش از انقلاب ردیف بودجه داشت، اما از سال 94 این ردیف بودجه حذف شد که می تواند آسیب بالایی به بخش فراوری وارد کند.

وی اضافه کرد: با تخصیص بودجه به بخش گندم، در دشت سیستان تحول به زراعی مطلوبی رقم خواهد خورد.

اسفندیاری پور با اشاره به این نکته که در حال حاضر 4 میلیون هکتار از اراضی گندم قابل برداشت بوده، اما ظرفیت کمباین ها محدود است، توضیح داد: مزارع ما بالاترین تکنولوژی تراکتور و کمباین را احتیاج دارد تا بتوانیم بیش از 5 درصد کاهش ضایعات داشته باشیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5567

به "استمرار فراوری گندم لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استمرار فراوری گندم لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید