استخدام معلمان از طریق ماده 28 ادامه خواهد داشت

به گزارش مجله وبلاگ فروش، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تلخ ترین بی عدالتی در حوزه آموزش است، گفت: جذب معلمان از طریق ماده 28 ادامه خواهد داشت.

استخدام معلمان از طریق ماده 28 ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دنیا به سمت آموزش مجازی رفت و 67 درصد معلمان در تمام دنیا برای نخستین بار آموزش مجازی را تجربه کردند. در ایران تا 70 درصد کار از طریق آموزش مجازی قابل حل است اما ما متعهد به آموزش تمام دانش آموزان هستیم بنابراین تاکید ما بر آموزش حضوری بود چون در آموزش مجازی بخشی از رسالت آموزشی را انجام می دهیم و بخشی از آن از جمله تقویت ظرفیتهای روانی و اجتماعی دانش آموزان انجام نمی شود.

اگر فرصتی پیش بیاید آموزش حضوری را دنبال می کنیم

وی اضافه نمود: تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم بنابراین با محدودیت هایی روبرو شدیم حتی پیش بینی کرده بودیم جمعیت کلاس های درس را یک سوم کاهش دهیم و با رعایت فاصله اجتماعی کلاس های درس برگزار شود، یکی از دلایل اصرار ما به فعالیت حضوری مدارس این بود که سال گذشته یک سوم خاتمهی سال را از طریق آموزش مجازی گذراندیم و معلمان و دانش آموزان یکدیگر را می شناختند بنابراین تاکید داشتیم که در سال تحصیلی جدید اصل بر حضور در مدارس است و هم اکنون هم اگر فرصتی پیش بیاید آموزش حضوری را دنبال می کنیم.

بازگشایی مدارس تاثیر چندانی بر کرونا ندارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: بررسیهای دنیای نشان می دهد بازگشایی مدارس با رعایت فاصله اجتماعی تاثیر چندانی در افزایش کرونا نداشته است چرا که مراقبت در مدارس کمتر از مراقبت در خانه نیست و برخی دانش آموزان زمانی که مدارس تعطیل هستند در کوچه ها با یکدیگر بازی می کنند ولی باز هم تابع سیاست های ستاد ملی کرونا هستیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه 70 درصد جمعیت دانش آموزان تحت پوشش آموزش مجازی هستند، بیان نمود: برای 30 درصد دانش آموزان که از آموزش مجازی محروم هستند، آموزش تلویزیونی پیش بینی شده است و شبکه هایی برای این کار اختصاص یافته که بالاترین ضریب پوشش را دارند و پوشش آنها بالای 97 درصد است.

وی بیان کرد: یکی از مسائل آموزش تلویزیون این است که آموزش ها تعاملی نیست یعنی آموزش عرضه می شود اما متوجه نمی شویم دانش آموز آن را دریافت کرده یا اینکه سوال دارد یا خیر بنابراین پیش بینی کردیم این دانش آموزان هر دو هفته یکبار به مدرسه بیایند و اشکالات را از معلم بپرسند.

به ستاد ملی کرونا گفتم مدرسه نباید تعطیل شود

حاجی میرزایی ادامه داد: اگر دانش آموزی به هیچ کدام از روش ها دسترسی نداشته باشد از بستههای خودآموز آموزشی برای آنها استفاده میکنیم هدف ما این است که هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نشود. به ستاد ملی کرونا گفتم حتی اگر اجازه نمی دهیم دانش آموزان به مدرسه بیایند اما مدرسه نباید تعطیل شود و مدیر و کادر اجرایی باید حضور یابند تا حلقه اتصال برقرار باشد و کنترل کنند که هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نمانده است از سوی دیگر درگیر شدن خانواده ها با تعلیم و تربیت فرزندانشان یکی از نتایج مثبت کرونا است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از عملکردمان راضی نیستیم و دائم نیازمند تلاش بیشتر هستیم، متذکر شد: با پدیده ای روبرو شدیم که ده ها سال کاری را که انجام می دادیم تغییر داده و وارد فضای جدیدی شدیم بنابراین تجربه ما کمتر از 6 ماه است اما عملکرد کشور در موضوع آموزش با کرونا قابل مقایسه با دنیا است.

تلخترین بی عدالتی در حوزه آموزش است

حاجی میرزایی درباره عدالت آموزشی بیان نمود: شاید یکی از تلخ ترین بی عدالتی ها در دسترسی به فرصت های آموزشی باشد و منشاء بسیاری از بی عدالتیهایی که بعدها در زندگی آشکار می شود این موضوع است بنابراین باید همه دانش آموزان را در معرض آموزش قرار دهیم که این هدف تحقق یافته است به گونه ای که 1.2 درصد بازماندگان از تحصیل به دلیل عدم دسترسی به مدرسه بازمانده اند، پنج هزار مدرسه با 5 نفر دانش آموز داریم.

وی گفت: گام دوم باید دسترسی به آموزش با کیفیت باشد کیفیت آموزش در سراسر کشور یکسان توزیع نشده است و معلمان با تجربه در مناطق شهری و معلمان کم تجربه در مناطق محروم حضور دارند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: همه دانش آموزان صرف نظر از منطقه زندگی باید از آموزش با کیفیت برخوردار شوند امسال به دلیل کرونا این امکان فراهم شده تا تدریس بهترین معلمان را در اختیار تمام مناطق کشور به صورت آنلاین و آفلاین قرار دهیم و از نظر سطح تحصیلی فرصت یکسانی برای دانش آموزان فراهم شود.

بودجه نوسازی مدارس 4 برابر شده است

وی درباره عملکرد دولت در مدرسه سازی گفت: بودجه سازمان نوسازی مدارس در دولت تدبیر و امید بیش از 4 برابر شده است امسال 2800 میلیارد تومان اعتبارات دولتی و 3300 میلیارد تومان از مشارکت دولت با خیران تامین شده است همچنین بودجه آموزش و پرورش چهار برابر شده است.

با کرونا و بدون کرونا کاهشی در هزینه ها ایجاد نشده است

وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: بیش از 99 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق میشود و ماهیت پرسنلی دارد و با کرونا و بدون کرونا کاهشی در هزینهها ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه جهت جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان است که از طریق کنکور و ماده 28 خواهد بود، ادامه داد: امسال از طریق کنکور 20 هزار نیرو جذب کردیم و 28 هزار نفر نیز از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها از طریق استخدام جذب می شوند.

آموزش و پرورش تا سال 1404 به تعادل نیروی انسانی می رسد

حاجی میرزایی درباره استخدام معلمان مدارس غیر دولتی اظهار کرد: ما متعهد به استخدام معلمان مدارس غیر دولتی نیستیم و آنها می توانند از جهت قانونی برای استخدام شرکت کنند تا سال 1404 در بحث نیروی انسانی آموزش و پرورش به تعادل می رسیم امسال 197 هزار کمبود معلم برای رفتن به کلاس درس داشتیم که 33 هزار نفر از طریق ماده 28 و 20 هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و 25 هزار نفر با تبدیل شرایط معلمان حق التدریس جذب شدند و اگر بخواهیم نیروهای حق التدریس را که بیش از 80 هزار نفر هستند رها کنیم و نیروی جدید از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب کنیم تعهد ما در برابر آنها زمین می ماند و باید آنها را تا خاتمه برنامه ششم توسعه استخدام کنیم و بعد هر چقدر کمبود نیرو داشتیم از طریق ماده 28 و دانشجو معلمان جذب کنیم.

جذب معلم از طریق ماده 28 ادامه خواهد داشت

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان اولویت نخست ما افزایش کیفیت است، بیان نمود: معتقد به تامین معلم توانمند و با کیفیت هستیم این همه دانشگاه در کشور وجود دارد که نیرو تربیت می کنند بنابراین دانشگاه مخصوص ایجاد کردیم تا معلم با کیفیت تربیت کند و متناسب با نیاز این دانشگاه را توسعه کمی می دهیم. جذب نیرو از طریق ماده 28 جزو اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است و حتماً ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره سند تحول بنیادین بیان کرد: یکی از مهمترین محورهای سند تحول بنیادین انتقال از حافظه محوری به سمت مهارت محوری و تقویت تفکر و استدلال دانش آموزان است این ماموریت متوجه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است و متعهد شدند تا خاتمه امسال الگوی تدوین بسته های یادگیری که در سند تحول به جای کتاب از آنها یاد شده است را ارائه کنند و باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش پرورش برسد.

جای خالی ارزشیابی در نظام آموزشی

وی در برنامه مدرسه تلویزیونی ایران گفت : محتوا را معلم باید آموزش بدهد و دانشگاه فرهنگیان مسئول تربیت معلمان است. نظام آموزشی که محتوای یادگیری را آموزش میدهد باید ارزشیابی شود و نیازمند بخش سنجش و ارزشیابی است شاید یکی از اشکالاتی که مانع پیشرفت نظام آموزشی کشور می شود نبود نظام ارزشیابی به عنوان مغناطیس نظام آموزشی است که میزان دستیابی به اهداف را ارزیابی می کند هم اکنون در خاتمهی جهت کنکور را داریم که مهارت تست زنی دانش آموزان را می سنجد و سایر موارد مانند اخلاق و فضیلت و توانایی های آنها را نمی سنجد.

حاجی میرزایی بیان کرد: کنکور از زمانی حذف میشود که محتوای آموزشی ارائه شده فراتر از حافظه محوری باشد و به جنبه های اجتماعی، مهارتها و توانایی حل مسئله دانش آموزان مرتبط باشد و نظام سنجشی درست کنیم که آن را بسنجد.

وی گفت: زیرنظامهای سند تحول بنیادین و همسو سازی کتاب های درسی با سند انجام شده است اما این موارد سند را به کف مدرسه نبرده است امسال 25 بسته تحولی طراحی کردیم تا نتایج آن را در کف مدرسه ببینیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8449

به "استخدام معلمان از طریق ماده 28 ادامه خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخدام معلمان از طریق ماده 28 ادامه خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید