آزادی 400 زندانی خطرناک طالبان تایید نهایی شد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، افغانستان امروز (یکشنبه) رسما با آزادی 400 زندانی خطرناک طالبان موافقت کرد که به این ترتیب راه برای شروع مذاکرات صلح با هدف خاتمه جنگ 19 سال در این کشور هموار می گردد.

آزادی 400 زندانی خطرناک طالبان تایید نهایی شد

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، لویه جرگه افغانستان تحت فشار از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای توافقی که به وی اجازه می دهد تا نیروهایش را به کشور بازگرداند، امروز با آزادی این تعداد زندانی طالبان موافقت کرد؛ شرطی مناقشه برانگیز که از سوی طالبان برای پیوستن به مذاکرات صلح با دولت کابل مطرح شده است.

لویه جرگه در قطعنامه ای اظهار داشت: با هدف برطرف موانع و اجازه برای شروع فرایند صلح و سرانجام درگیری ها در افغانستان، لویه جرگه با آزادی 400 زندانی طالبان موافقت کرد.

اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان نیز گفت: امروز من آزادی این زندانیان را امضا می کنم.

اشرف غنی 3200 تن از رهبران جوامع افغان و سیاستمداران را به کابل دعوت نموده بود تا درباره این مساله به وی مشاوره بدهند که آیا این زندانیان باید آزاد شوند یا خیر.

با آزادی این افراد، دولت کابل به تعهدش در آزادی 5000 زندانی طالبان جامه عمل می پوشاند.

مذاکرات بین طالبان و دولت قرار است در روزهای آینده در دوحه شروع گردد. اشرف غنی از طالبان می خواهد تا به تعهد خود مبنی بر تکمیل آتش بس پیش از مذاکرات عمل کند.

پیش از برگزاری نشست لویه جرگه، دیده بان حقوق بشر هشدار داد که بسیاری از زندانیان تحت قوانینی گسترده برای تروریسم که بازداشت نامحدود پیشگیرانه را در بر می گیرد زندانی شده اند.

پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، ترامپ مصمم به احقاق وعده اصلی کارزار انتخاباتی خود یعنی سرانجام طولانی ترین جنگ آمریکاست.

در همین حال، لویه جرگه به دولت تاکید نموده تا به مردم این تضمین را بدهد که آزادی این افراد مورد نظارت است و به آنها اجازه بازگشت به صحنه نبرد داده نمی گردد و همچنین نیروهای شبه نظامی خارجی باید به کشورهای خود بازگردانده شوند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6381

به "آزادی 400 زندانی خطرناک طالبان تایید نهایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی 400 زندانی خطرناک طالبان تایید نهایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید